Zpravodajský kanál televize JOJ odstartuje na podzim. Licence mu platí už několik měsíců
Už letos v březnu jsme v analýze psali, že Slovensko v letošním roce prožívá „boom“ zpravodajských televizí. Soukromá placená televize TA3 působí na trhu od roku 2001, a za posledních 21 let žádná z jiných televizí neprojevila výraznější snahu jí konkurovat. Veřejnoprávní instituce RTVS spustila svůj zpravodajský kanál jen v improvizované podobě po vypuknutí rusko-ukrajinského konfliktu.
Nicméně fakt, že i televizní skupina JOJ chce spustit čistě zpravodajskou televizi, je poměrně překvapivý. Komerční prostor pro televize tohoto typu je poměrně malý. Primárním zdrojem financování sice může být reklama, ovšem jistějším zdrojem mohou být licenční poplatky od satelitních a kabelových operátorů.
Související článek: TA3 už nebude jediná. Slovensko bude mít celkem tři zpravodajské televize
Vedení TV JOJ zatím neupřesnilo, zda bude nový kanál k dispozici v nekódované podobě terestricky nebo přes satelit. Pro úspěch je však klíčové, aby tuto stanici zařadili všichni pay-tv operátoři. Placená televize má totiž na Slovensku velmi výrazný podíl, podle některých odhadů přesahuje 80 procent domácností.
Nový kanál JOJ 24 by měl začít vysílat v nejbližší době. Konkrétní termín zatím není znám, ovšem vysílací licence byla udělena letos v březnu, což značí, že program by měl být ve velmi pokročilé fázi příprav.
Televize JOJ si letos připomíná 20. výročí zahájení vysílání pod tímto názvem. Investorem projektu byli původně čeští majitelé TV Nova se společností Česká produkční invest. Konzultantem a klíčovou osobností projektu byl Vladimír Železný, prvním ředitelem se stal Richard Rybníček, jenž později řídil i Slovenskou televizi.
TV JOJ začala vysílat 2. března 2002, a před svým startem si vynutila stažení sesterské TV Nova z nabídek všech kabelových operátorů na Slovensku. Český investor vydržel v televizi jen několik let, původní program byl totiž postaven především na reprízách původních pořadů z Novy. Skupina JOJ se začala výrazněji programově rozvíjet až když přešla pod korporaci Grafobal slovenského magnáta Ivana Kmotríka. Jeho firmy významně přispěly k rozvoji projektu, a následně tuto televizi prodal finanční skupině J&T, která ji vlastní dodnes.
Nový kanál JOJ 24 by měl začít vysílat v nejbližší době. Konkrétní termín zatím není znám, ovšem vysílací licence byla udělena letos v březnu, což značí, že program by měl být ve velmi pokročilé fázi příprav. Televize JOJ si letos připomíná 20. výročí zahájení vysílání pod tímto názvem.