Spouštění nových programů komerčních televizí má dva praktické důvody. Kromě vyplnění dostupné kapacity v terestrických multiplexech je hlavním motivem snaha rozšířit reklamní prostor a tím i celkový zásah TV skupiny.
Jak se však ukazuje na souboji Novy s Primou, počet kanálů není pro celkový zásah vždy rozhodující. Nova dokáže svým hlavním kanálem v určitých časech a cílových skupinách zasáhnout víc diváků než Prima s celým svým portfoliem. Prima však bojuje s velmi vysokou naplněností svých reklamních bloků, a tak je pro ni důležité spouštět další programy, aby mohla svým klientům nabídnout další prostor pro jejich spoty.
Pro obě komerční skupiny je klíčové nastavení svých tematických programů tak, aby se jejich publikum vzájemně nepřekrývalo. To sice zní na první pohled jako samozřejmost, ovšem někdy skutečně dochází k vzájemnému nežádoucímu přebírání diváků mezi jednotlivými programy ve stejné skupině. U Primy se tento problém mohl týkat například některých pořadů Prima love nebo vybraných zpravodajských relací CNN Prima News, které se souběžně vysílají na hlavním kanále.
TV Nova na letošní srpnové tiskové konferenci rovněž prezentovala záměr znovu naprogramovat své tematické kanály tak, aby každý program měl jasně vyprofilované publikum, a nedocházelo tak ke vzájemné „kanibalizaci“. Kanál Nova FUN se tak soustředí i nadále na zábavný obsah, bude však přizpůsobený mladší generaci. Určitým refreshem přejde i program Nova Action pro muže. A nová značka Prima Lady půjde přímo proti konkurenčnímu kanálu Prima love.
Psali jsme: Podzim na Nově – podrobná reportáž z tiskovky a odpovědi na téměř všechny otázky
Další informace: Prima na podzim – nové seriály 1. MISE a Dvojka na zabití, pokračování Slunečné