Walt Disney Company v náročné pozici. Skupině chybí tržby z tradičních aktivit
Zábavné parky, hotely a resorty této značky jsou až do odvolání uzavřeny. Disney nemůže promítat své filmy v kinech kvůli omezení pohybu osob. Rovněž je pozastavena produkce filmů a odloženy byly i premiéry nových titulů v kinech. Z tohoto důvodu se na scénu vrací dlouholetý ředitel Robert „Bob“ Iger, aby pomohl firmě, kterou 15 let pomáhal rozvíjet.
Bob Iger, dlouholetý šéf mediálního a zábavného obra Disney, který stál v čele korporace posledních 15 let, oznámil svůj okamžitý odchod z funkce. O tom jsme na TVKOMPAS.cz psali v únoru. Jeho nástupcem se tehdy s okamžitou platností stal Bob Chapek, který předtím vedl Disney Parks, Experiences and Products, tedy zodpovídal za globální vedení zábavních parků, dovolenkových resortů a přidružených aktivit pod značkou Disney. Nyní se nacházíme v polovině dubna, a nic z toho neplatí. Bob Iger se fakticky vrátil do čela společnosti, aby jí pomohl překonat současnou krizi. Ta patří k největším v její historii, jelikož byznys skupiny Disney závisí od toho, že se lidé setkávají ve větších skupinách.Podle informací, které přinesla zámořská média v čele s deníkem New York Times v článku s poměrně dramatickým titulkem, je konglomerát Disney v nezáviděníhodné situaci. Jeho možné ztráty mohou dosahovat až 30 milionů dolarů denně. Odhad je založen na tom, že skupina Disney nemá prakticky žádné tržby ze svých tradičních aktivit. Všechny zábavné parky jsou až do odvolání uzavřeny. Disney nemůže promítat své filmy v kinech kvůli omezení pohybu osob. Rovněž je pozastavena produkce nových titulů.
Možné ztráty globální skupiny mohou dosahovat až 30 milionů dolarů denně. Odhad je založen na tom, že Disney nemá prakticky žádné tržby ze svých tradičních aktivit, nemůže provozovat zábavné parky, hotely, dovolenkové rezorty, ani promítat své filmy v kinech.
V neposlední řadě je výrazně zasažena i televizní část společnosti. Sportovní stanice ESPN ve Spojených státech a TSN v Kanadě nemají prakticky co vysílat, jelikož se žádná atraktivní soutěž nehraje. Problém je i s doplňkovým sportovním programem, jelikož není čím plnit zpravodajství ani pravidelné magazíny.
Disney plánoval v nejbližších letech masivně investovat do rozšíření sportovní tvorby. Pro svou celostátní volně dostupnou televizi ABC chtěl získat atraktivnější balíky práv k přenosům NFL, které patří v USA k nejsledovanějším. Masivní investice přirozeně plánoval i pro svou novou streamingovou platformu Disney+. Ta sice získává nové diváky závratným tempem – nedávno překročila hranici 50 milionů abonentů – ovšem ani služba podobných rozměrů nemůže nahradit výpadky v příjmech z jiných podnikatelských aktivit, které jsou pro Disney klíčové.
Vedle zábavních parků vlastní Disney filmová studia závislá na promítání filmů v kinech. Důležité jsou pro něj rovněž luxusní plavby v rámci Disney Cruise Line nebo provoz hotelů a dovolenkových rezortů. To vše je momentálně ohroženo v důsledku opatření proti koronaviru. Navíc není jasné, jakým způsobem se bude ubírat spotřebitelské chování po rozvolnění všech současných omezení.
Psali jsme: Streamingová platforma Disney+ a její rychlá expanze – platforma překonala hranici 50 milionů předplatitelů