Vznikne televizní „super služba“? Dva konkurenti chystají důležité spojení
Individuální satelitní příjem má stále ještě ohromný potenciál, ovšem postupně dochází ke konsolidaci jednotlivých hráčů. Ani na největších trzích už není udržitelná konkurence dvou významných satelitních operátorů. Ve většině zemí proto došlo k navázání strategické spolupráce mezi jednotlivými konkurenty. Výjimkou z tohoto pravidla byla Severní Amerika, kde spolu soupeří satelitní služby DirecTV a DISH.
Nicméně i tito hráči připravují úzkou vzájemnou spolupráci. Už několik měsíců jednají o fúzi, která by vytvořila největšího pay-tv operátora na americkém trhu. Výsledná „super služba“ by mohla mít přes 20 milionů platících klientů.
Zatím se ukazuje, že obě společnosti se již samostatně neuživí, ale pokud by se spojily, šlo by o silnou a ziskovou platformu. Nicméně, i kdyby jednání o fúzi ztroskotala, obě společnosti mohou dosáhnout spolupráce alespoň v nejdůležitějších oblastech. Zatímco v Evropě je spolupráce konkurenčních satelitních operátorů poměrně standardní – sdílejí například kapacitu pro některé programy – v USA není podobný postup příliš obvyklý.
Nicméně satelitní šíření si vyžaduje nemalé náklady, a proto je spolupráce větších skupin nutná. Projevilo se to už před 15 lety na trhu placeného satelitního rádia. Dvě ostře konkurenční skupiny Sirius a XM se sloučily do společné firmy, a to znamenalo záchranu placeného rozhlasového vysílání, které je v USA stále ještě velmi populární.
Je zřejmé, že primárním způsobem distribuce placených programů a významného audiovizuálního obsahu se v nejbližších letech stane internetový streaming. Ovšem placená satelitní televize ještě zdaleka neřekla své poslední slovo.