Vypnutí DVB-T vysílání se blíží, stát konečně představil ucelenou kampaň
První fáze kampaně proběhne v Praze a středních Čechách, jelikož právě v těchto oblastech se vypne DVB-T vysílání České televize už za necelé dva měsíce. Ministr Havlíček však odmítl kritiku, že kampaň přichází pozdě. Podle něj byla veřejnost dostatečně informovaná prostřednictvím operátorů terestrických sítí. Stát chce mít nyní kampaň v průběhu vypínání DVB-T vysílačů, která zaujme a bude nepřehlédnutelná.
Na tiskové konferenci kromě zástupců MPO dostali slovo i manažeři terestrických operátorů. Zvláštním hostem byla předsedkyně Rady Asociace krajů České republiky a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mráčková Vildumetzová. Ta zastupovala kraje, které budou zprostředkovatelem státní pomoci pro sociální zařízení. Stát nedávno vypsal dotační program, který zahrnuje příspěvek 1000 Kč na nákup set-top-boxu , 3000 Kč na nákup nové televize nebo 7000 Kč na rekonstrukci antény.
Na tiskové konferenci pochopitelně padlo i několik zmínek o benefitech plynoucích z přechodu na DVB-T2. Technický ředitel České televize Michal Kratochvíl nabídl o něco realističtější pohled. Hlavním benefitem přechodu na DVB-T2 je podle něj zachování bezplatného televizního vysílání ve stávající podobě.
Na tiskové konferenci pochopitelně padlo i několik zmínek o výhodách plynoucích z přechodu na DVB-T2. Podle ministra Havlíčka se mohou diváci těšit na víc programů a stanice v HD kvalitě. Benefitem pro diváky má být i prozatímní bezplatnost celé platformy, tedy že všechny programy v DVB-T2 jsou momentálně přístupné bez poplatků.
Technický ředitel České televize Michal Kratochvíl nabídl o něco realističtější pohled. Hlavním benefitem přechodu na DVB-T2 je podle něj zachování terestrického televizního vysílání ve stávající podobě. Zároveň apeloval na diváky, aby nenechávali přechod na poslední chvíli.
Stát pro letošní rok vyčlení na kampaň přibližně 30 milionů korun. Většinu z těchto prostředků vyčlení na podporu zařízení sociálních služeb. Zhruba 8 milionů je určeno na další složky kampaně, především na odvysílání informačních spotů v České televizi a Českém rozhlase.
Psali jsme: Navzdory dostatku informací k DVB-T2, část diváků nemá odpovědi na základní otázky