Klienti telekomunikačního operátora Vodafone se v průběhu dnešního dne potýkají s výpadky. Operátor odpoledne kolem 16. hodiny přiznal výpadky hlasových služeb, internetu i televize.
Na Facebookové stránce operátora Vodafone se pod omluvným příspěvkem strhla široká diskuze, kde se v průběhu jedné hodiny objevilo přes 1300 komentárů. Řada klientů potíže potvrzuje, stěžují si hlavně na nedostupnost televizních služeb a to i pokud jsou klienty původní kabelové společnosti UPC. „Opravdu tohle se za časů když UPC bylo samostatně, nestalo. Od začátku spojení s Vodafonem jsou jenom problémy,“ napsala jedna účastnice diskuze. Jiný diskutér se pozastavil nad tím, že na zákaznické lince Vodafonu se ještě hodinu před oficiálním prohlášením tvářili, že je vše v pořádku navzdory tomu, že řada klientů se potýkala s problémy už brzo odpoledne.
Autor tohoto článku zaznamenal nedostupnost některých služeb Vodafonu už krátce po 13. hodině. Hlasové služby fungovaly normálně, potíže jsou s daty a posíláním SMS. Zvláště nemožnost přijímat a posílat SMS zprávy může být pro řadu klientů velmi problematická vzhledem k tomu, že mnoho on-line akcí je propojeno s potvrzovacími SMS zprávami. Mnoho lidí se kvůli tomu nepřihlásí například do internetového bankovnictví, případně neprovedou žádnou on-line platbu. Problémy mohou nastat i u přihlašování k některým jiným „běžnějším“ službám.
Zpráva o výpadku služeb Vodafonu se v mainstreamových médiích objevila po 16. hodině. Řada médií zareagovala až po vydání omluvného prohlášení Vodafone na Facebooku. To naznačuje, že operátor novináře neinformoval o probíhajících technických problémech.
Zpráva o výpadku služeb Vodafonu se v mainstreamových médiích objevila po 16. hodině. Řada médií zareagovala až po vydání omluvného prohlášení Vodafone na Facebooku. To naznačuje, že operátor novináře neinformoval o probíhajících technických problémech. Většina služeb byla obnovena krátce před 18. hodinou, kdy začaly některým klientům přicházet do té doby „zadržené“ SMS zprávy.
Vodafone prošel v posledních měsících prošel poměrně zajímavým obdobím. Pod svou značku integroval služby kabelovového operátora UPC a zároveň spustil televizní platformu na bázi IPTV/OTT i pod svou vlastní značkou Vodafone TV. Spojení s UPC však zřejmě přineslo některým klientům technické problémy a operátor má před sebou ještě dost práce, aby mu všechny služby fungovaly bezchybně.
Poznámka: Použitá fotografie pochází z veřejného archivu operátora Vodafone.
Psali jsme: Internetová televize Telly přidala čtyři stanice v HD