VOYO má obrovský potenciál k dalšímu růstu, říkají šéfové CME

Didier Stoessel, generální ředitel skupiny CME. Fotografii poskytla TV Nova
Generální ředitel CME Didier Stoessel společně s výkonným ředitelem Dušanem Švalkem vidí největší potenciál v původním obsahu, který jejich platforma může divákům nabídnout. Právě díky lokálnímu obsahu VOYO prosperuje, a na českém a slovenském trhu nechává za sebou prakticky všechny ostatní streamingové hráče s výjimkou Netflixu.
Různé analýzy a propočty identifikují na českém a slovenském trhu až 2,5 milionu domácností, které jsou ochotny připlatit si za prémiový obsah nabízený různými SVOD platformami, případně si některou platformu již platí. V roce 2027 by však celkový počet předplatitelů v obou zemích mohl překročit 6 milionů, jelikož každá domácnost bude mít minimálně 2 různé služby zároveň.
„Díky tomu, že jedna domácnost může mít až dvě různá předplatná dvou různých služeb, vidíme tam prostor pro jednoho pro jednoho globálního a jednoho lokálního hráče. Našim cílem je obsadit tento prostor v roli silného lokálního hráče,“ říká Deputy CEO Dušan Švalek.
Investice do lokálního obsahu je potřeba rozložit v čase, i s ohledem na fakt, že možnosti nové původní produkce mají své limity vzhledem k dostupným produkčním kapacitám i realizačním týmům.

Dušan Švalek, Deputy CEO skupiny CME. Fotografii poskytla TV Nova
VOYO chce napodobit úspěch platformy Viaplay, která je lídrem streamingového trhu ve Skandinávii
Generální ředitel CME Didier Stoessel poukázal na vývoj v zemích Skandinávie, kde regionální hráč Viaplay je lídrem tamního trhu placeného streamingu, a úspěšně poráží nejen Netflix, ale i další globální hráče. Vděčí za to právě výrazným investicím do původní produkce.
„V zemích Skandinávie je místní lídr Viaplay, neboť nabízí divákům místní obsah a produkci. Tento fakt vnímáme i zde v CME, víme, že nemůžeme soupeřit s globálními hráči v globálním obsahu, proto jsme se rozhodli nabízet a produkovat především lokální obsah pro českého a slovenského diváka,“ dodal Didier Stoessel.
Investice do lokálního obsahu je potřeba rozložit v čase, i s ohledem na fakt, že možnosti nové původní produkce mají své limity vzhledem k dostupným produkčním kapacitám i realizačním týmům.
„U původní produkce je specifikum, že není možné ze dne na den zdvojnásobit nebo ztrojnásobit produkční kapacity. Vše je potřeba rozložit v čase, a produkovat průběžně,“ říká Dušan Švalek.
Podle něj jde o investice v dlouhodobém horizontu. Musíte investovat předem, držet jejich úroveň, a především musíte být k tomu všemu zavázaný (z anglického slova commited – pozn. red.), tedy věřit v to, co děláte.
„Do nové produkce je potřeba investovat průběžně, a produkovat nové pořady a série v delším časovém úseku,“ upřesnil Dušan Švalek.
Dalším tématům z debaty s vedením CME se budeme věnovat v nejbližších dnech.
Generální ředitel CME Didier Stoessel společně s Deputy CEO Dušanem Švalkem vidí největší potenciál v původním obsahu, který jejich platforma může divákům nabídnout. Právě díky lokálnímu obsahu VOYO prosperuje, a na českém a slovenském trhu nechává za sebou prakticky všechny ostatní streamingové hráče s výjimkou Netflixu.

Kulatý stůl s představiteli CME a vybranými novináři. Akce se uskutečnila 20. dubna 2023 v sídle TV Nova. Foto: archiv TV Nova