Ilustrační foto Pixabay.comTradiční televize je i nedále klíčovým médiem pro sledování fotbalových zápasů z Mistrovství světa ve fotbale. Vyplývá to z britské studie, kterou realizoval tamní národní regulátor Ofcom. Ze studie vyplynulo, že většina diváků hodlá zápasy MS sledovat živě přes lineární televizní vysílání, a na tradičním televizním přijímači. Průzkumu se zúčastnilo více než 2000 lidí, a vyplynulo z něj, že fotbalové zápasy bude určitě sledovat přibližně 44 procent respondentů. Pokud bychom tuto hodnotu vztáhli na celou populaci, znamenalo by to potvrzení faktu, že fotbalové šampionáty jsou nejsledovanějším globálním eventem.
Běžný televizní přijímač je první volbou pro většinu diváků téměř u všech věkových kategorií. I mladší diváci tedy sledují zápasy většinou v televizi, až pak v dalších zařízeních. Když se podíváme na skupinu diváků, kteří určitě sledují zápasy, tak zjistíme, že až 78 procent lidí hodlá sledovat celé zápasy, a celkem 69 procent plánuje sledovat zápasy jen v televizi, a ne jinak.
Jediná kategorie lidí, kde televize bude v relativní menšině, je věková kategorie od 18 do 24 let. V této skupině se na zápasy v televizi podívá „jen“ 49 procent respondentů. Čím jsou diváci starší, tím roste i jejich televizní přízeň. Ve skupině nad 25 let už má tradiční televize podíl přes 50 procent, a ve skupině nad 55 let se už podíl těch, kdo sledují zápasy jen na běžném televizoru, blíží k hodnotě 90 procent.
Zajímavý je rovněž fakt, že mladší lidé víc inklinují k poslechu fotbalových zápasů v rádiu než ti starší. Až 17 procent respondentů ve věkové skupině 25 až 34 let uvedlo, že bude poslouchat zápasy v rádiu. Ve skupině 55+ to bylo jen 11 procent respondentů. I tento fakt paradoxně svědčí o tom, že mladší lidé jsou zběhlejší v hledání a nacházení vhodných přijímových alternativ, a mohou šampionát sledovat i jinak než přes televizi. Kromě rádia jsou pro mladé lidi pochopitelně klíčové sociální sítě a výsledkové aplikace.
Archivní reportáž k tématu: Jak vzniká fotbalový přenos? Reportáž z vozu, kde se vyrábí nejen pražské fotbalové derby
Základní fakta z průzkumu britského regulátora Ofcom
- Zápasy MS ve fotbale hodlá sledovat 44 procent respondentů
- Většina lidí bude sledovat zápasy na běžném televizoru
- 51 procent diváků ve věku 18-24 let využije i jiná zařízení
- 89 procent diváků ve věku nad 55 let bude sledovat fotbal jen televizi
- 17 procent mladých diváků (25-34) si poslechne zápasy v rádiu
- 11 procent starších diváků 55+ bude poslouchat rádio
Průzkumu se zúčastnilo 2000+ respondentů
Sledování sportovního obsahu se v průběhu posledních let výrazně změnilo. Zpráva Ofcomu však ve své závěrečné části konstatuje, že mnoho fanoušků využívá různé způsoby, jakými mohou držet krok s největší světovou sportovní soutěží. Celé znění zprávy v angličtině si můžete přečíst na webu regulátora Ofcom.
Odkaz na původní zprávu: How World Cup viewing habits are changing in the digital age