USA: Počet abonentů placené televize za 6 let klesl o čtvrtinu. Náhradou je placený streaming
Pod placeným streamingem si lze představit nejen nejznámější SVOD služby typu Netflix, Amazon Prime nebo Disney+, ale streamingové produkty tradičních pay TV hráčů, kteří významnou měrou ovlivňují dění na trhu. Telekomunikační gigant AT&T má například svou vlastní platformu AT&T TV Now, a jeho satelitní platforma DIRECTV má rovněž svou streamingovou alternativu.
Další satelitní gigant DISH Network patří k pionýrům online streamingu, když právě před 6 lety, v únoru 2015 spustil vůbec první „kabelovou televizi přes internet“ pod názvem SLING TV. Z tohoto pohledu tak není nominální pokles počtu abonentů kabelové a satelitní televize tak výrazným problémem, jak by se mohlo zdát. Většina tradičních konzumentů placené televize se prostě jen přesunula k levnějším alternativám dostupným přes internet.
S poklesem počtu abonentů se potýkají prakticky všichni významní operátoři placené televize ve světě. Tento efekt je potřeba vnímat v kontextu transformace trhu, kdy tradiční lineární platformy nahradí v příštích deseti letech právě placený streaming. Vítězem budou ty společnosti, které úspěšně nalákají své nynější abonenty ke svým nelineárním službám.
Nominální pokles počtu abonentů kabelové a satelitní televize není tak výrazným problémem, jak by se mohlo zdát. Většina tradičních konzumentů placené televize se prostě jen přesunula k levnějším alternativám dostupným přes internet.