Za normálních okolností by prodloužení smlouvy mělo být samozřejmé. UPC si nemůže dovolit přijít o programy Markízy. Jde totiž o nejsledovanější televizní skupinu na slovenském trhu. Pokud by UPC tyto programy ze své nabídky vyřadila, riskovala by tím značný odliv klientů ke konkurenčním operátorům.
Mluvčí UPC Slovensko Jaroslav Kolár: „Navzdory nepochopitelné snaze TV Markíza o zvýšení poplatku za distribuci o 30 procent, která se zásadně odzrcadlí na poplatku za TV služby – obzvláště v čase korona krize – společnost UPC pokračuje ve standardním jednání se CME.“
Podle webu Živé.sk se obě strany spoří o míru zvýšení poplatků. Markíza totiž podle vyjádření UPC požaduje až o 30 procent vyšší poplatky za pokračování šíření svých stanic v nabídce UPC. Společnost UPC ve stanovisku pro web Živé.sk uvedla, že nechápe požadavky Markízy v současné pandemické době.
„Navzdory nepochopitelné snaze TV Markíza o zvýšení poplatku za distribuci o 30 procent, která se zásadně odzrcadlí na poplatku za TV služby – obzvláště v čase korona krize – společnost UPC pokračuje ve standardním jednání se CME,“ uvedl mluvčí UPC Slovensko Jaroslav Kolár.
Markíza v následné reakci odmítla, že by žádala zvýšení poplatku o desítky procent. Generální ředitel Matthias Settele uvedl, že průměrný roční nárůst ceny se pohybuje ve výrazně nižších hodnotách. Další podrobnosti týkající se podstaty jednání mezi Markízou a UPC uvádí Živé.sk.
Na webu TVKOMPAS.cz vám přinášíme analýzu celého problému v dalších textech:
- CME na Slovensku vystrkuje růžky. Čeká nás něco podobného i na českém trhu?
- Názorová analýza: Operátoři se budou muset rozhodnout, zda chtějí programy za současných podmínek