Nyní je na trhu nová studie, která původní negativní předpovědi vyvrací. Placená televize by měla výrazně posílit v celosvětovém měřítku do roku 2025. Největší a nejznámější značky sice přijdou o část abonentů, ale tento výpadek bude nahrazen růstem počtu klientů u velké skupiny menších operátorů. Ve výsledku by placená televize celosvětově měla mít výrazně víc klientů než má dnes. Vyplývá to z prognózy Digital TV Research, která se objevila v zahraničních médiích, například na webu Broadband TV News.
Související analýza: Přibližně každý sedmý divák využívá online televizi, za kterou neplatí
Studie se zaměřila na 502 společností poskytujících placenou televizi a zkoumala situaci v celkem 135 zemích. Zajímavý je především celkový údaj o rozdělení trhu. TOP 50 operátorů má ve svém portfoliu až 46 procent abonentů z celého světa. A pokud jde o menší operátory, až 59 procent z nich by mělo v příštích letech získat nové klienty a navýšit své příjmy.
I tato prognóza poukazuje na to, že nová konkurence na trhu poskytovatelů placené televize pomáhá celému trhu. Sice TOP 10 největších společností se bude muset smířit s tím, že přijdou o část klientů, ovšem dalších 40 společností by mělo mít svou klientelu stabilní. A menší firmy mimo TOP 50 by měly získat nové platící klienty – samozřejmě jen za předpokladu, že nenastane určitá nová nepředvídatelná situace, která by výrazně ovlivnila celý trh pay-tv.
Studie přišla ještě s dalším zajímavým údajem. Koncem roku 2019 bylo ve světě celkem 13 operátorů placené televize, z nichž každý měl alespoň 10 milionů klientů. Za pět let se do této skupiny přidá minimálně jedna další společnost.
Zajímavý je především celkový údaj o rozdělení trhu. TOP 50 operátorů má ve svém portfoliu až 46 procent abonentů z celého světa. A pokud jde o menší operátory, až 59 procent z nich by mělo v příštích letech získat nové klienty a navýšit své příjmy.