TV Prima upozorňuje na možnost vypnutí svých kanálů v O2 TV
Televizní skupina Prima přišla s poměrně zásadním upozorněním ve svém vysílání. Klienty největší čistě internetové televizní služby O2 TV začala upozorňovat na možnost vypnutí svých kanálů.
Operátor O2 TV se dostává pod tlak televizní skupiny Prima. Může totiž dojít k vyřazení všech programů FTV Prima z nabídky O2 TV. Obě strany se podle Primy totiž nedomluvily na nových podmínkách za šíření, „i přes veškerou snahu“. Podle Primy bude nejpozději 1. března ukončena distribuce jejich programů ve službě O2 TV, pokud se obě strany nedomluví na nových podmínkách. Klíčovým požadavkem TV Prima je zákaz přetáčení reklam v odvysílaných pořadech. Neméně důležitým aspektem je i celkové zvýšení ceny za šíření programů komerčních televizí.Krok Primy je poměrně překvapivý vzhledem k tomu, že obě strany mají čas na vzájemnou dohodu až do konce února. Na jednání o nové smlouvě mají tedy ještě několik týdnů. V minulosti bylo rovněž běžné, že se spolupráce krátkodobě prodlužovala za stávajících podmínek, pokud si jednání o nových podmínkách vyžadují víc času.
Ovšem Prima se rozhodla na nic už nečekat, a začala diváky odkazovat na svůj web iprima.cz/jaknaladit, kde jsou instrukce k ladění programů FTV Prima na anténě, a je zde i seznam operátorů poskytujících programy Primy ve svých placených nabídkách. Ironii je, že sama Prima v tomto seznamu odkazuje i na nabídku operátora O2 TV.
Společnost O2 Czech Republic ústy své mluvčí Kateřiny Mikšovské potvrdila, že bude usilovat o možnost zachování přetáčení reklam i na programech FTV Prima. Paní Mikšovská to uvedla ve vyjádření pro portál Digitální rádio.
„Obchodní jednání i nadále probíhají a stále věříme, že se zástupci FTV Prima najdeme společnou řeč. Nechceme, aby diváci O2 TV – obdobně jako zákazníci konkurence – přišli o své nejoblíbenější funkce, mezi které patří zpětné zhlédnutí nebo přetáčení programu,“ řekla mluvčí skupiny O2.
Skupina O2 TV má zásadní vyjednávací sílu, proto je pro sektor placené televize důležité, že právě tato společnost se pokouší zachovat možnost přetáčení reklam. Na druhou stranu je otázkou, zda může s tímto svým požadavkem vůči Primě i reálně uspět. Prima totiž dává dlouhodobě najevo, že blokace přetáčení reklam je klíčovou podmínkou pokračování spolupráce s pay-tv operátory.
I přesto je ale velmi nepravděpodobné, že by kanály Primy z nabídky O2 TV skutečně zmizely. Tento krok si nemůže dovolit ani jedna ze stran. Služba O2 TV totiž v posledním roce přišla o exkluzivitu k nejatraktivnějšímu sportovnímu produktu UEFA Champions League. Loni v létě navíc vyřadila i všechny kanály skupiny AMC Networks. Strategicky si tak nemůže dovolit další významné oslabení programové nabídky.
Skupina FTV Prima rovněž nemůže dopustit, aby její kanály z O2 TV vypadly. Přišla by totiž odhadem až o 600 tisíc domácností. To by mohlo způsobit pokles sledovanosti i podílu na publiku, a tím i pokles reálných příjmů z reklamy. A právě tohoto efektu se manažeři Primy nejvíce obávají, o čem svědčí i velmi agresivní tlak na omezení přetáčení reklam.
Služba O2 TV v posledním roce přišla o exkluzivitu k nejatraktivnějšímu sportovnímu produktu UEFA Champions League. Loni v létě navíc vyřadila i všechny kanály skupiny AMC Networks. Strategicky si tak nemůže dovolit další významné oslabení programové nabídky.