Tradiční televize bude i v nejbližších letech velmi silná. Placený streaming je významným doplňkem
Momentálně se zdá, že přechod diváků od lineární televize k placenému streamingu bude pomalejší než se očekávalo. Mladší ročníky streamují už dnes. Diváci nad 35 let – zejména aktivní lidé s rodinami – však kombinují streamingové služby se sledováním tradičních živých televizních programů.
Pokud působíte ve světě tradičních televizních společností, terestrických operátorů nebo mediálních agentur, můžete si najít data, která potvrzují, že lineární televize je stále klíčová a její pozice bude velmi silná minimálně i v nejbližších 10 letech. Pokud ovšem působíte v oblasti placeného SVOD streamingu, i z této pozice můžete velmi významné trendy vedoucí k tomu, že streaming časem tradiční televizní vysílání převálcuje.Zatím se však zdá, že přechod diváků od lineární televize k placenému streamingu bude pomalejší než se očekávalo. Mladší ročníky streamují už dnes. Diváci nad 35 let – zejména aktivní lidé s rodinami – však kombinují streamingové služby se sledováním tradičních živých televizních programů. Tradiční programy mohou samozřejmě přijímat i přes internet, nicméně v tomto případě se jejich sledovanost započítává do standardního televizní sledovanosti, tedy do standardního vysílání, a nikoliv do SVOD streamingu.
Souboj tradiční televize a streamingu na vyžádání je soubojem dvou světů, které chtějí udržet nebo získat většinovou pozornost diváka. Díky výraznému rozvoji živé placené televize přes internet lze však bezpečně tvrdit, že tradiční televizní programy mají stále rozhodující dosah na diváky, a tuto dominanci si udrží ještě dlouhá léta. Optimistické odhady hovoří až o 20 letech, ty více realistické se přiklánějí minimálně k 10 letům.
Zpomalení přechodu diváků od tradiční televize ke streamingu je už vnímáno jako přirozené. Lze to vysledovat nejen z investic, které tradiční televizní společnosti vkládají do původní tvorby, ale i z peněz, které si z reklamního trhu vyberou největší televizní skupiny. Streamingové platformy sice rovněž vydělají zajímavé peníze z reklamy, ovšem klíčem k růstu jejich příjmů budou i nadále přímé platby od diváků za obsah.
Nejvýznamnější televizní společnosti se o svou pozici rozhodně bát nemusí, nelineární streamingové služby je aktuálně neohrožují. Tradiční televize a streaming se mohou v nejbližších 10-20 letech výborně doplňovat, díky čemuž si tradiční televize doplní příjmy, o které by teoreticky přišly v důsledku odchodu diváků ke streamingu. I to je důvod, proč si každá významná televizní skupina zakládá vlastní placenou streamingovou platformu.