Bude velmi zajímavé sledovat, jaké výsledky zaznamenají tematické stanice v podzimním období. Plnoformátové komerční televize totiž obnovily původně zastavenou seriálovou produkci a znovu vysílají atraktivní premiérovou tvorbu.
Společnost Atmedia v předchozích dnech tradičně rozeslala zajímavosti týkající se sledovanosti tematických stanic, které zastupuje na reklamním trhu. Podle svých analýz portfolio stanic poprvé v historii překonalo hranici 5% podílu na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let. Skupině Atmedia se to povedlo v červenci i v srpnu. Přirozeně nejvyšší nárůst zaznamenaly v letních měsících dětské televizní stanice. Jde svým způsobem o paradox, jelikož školáci byli v domácích podmínkách prakticky už od března a tak není důvod, aby se sledovanost dětských programů zvyšovala až o prázdninách.
Nicméně v případě stanic zastupovaných společností Atmedia se tento trend skutečně výrazně projevil až v červnu a v červenci. Neplatí to sice jen o dětských programech, ale v jejich případě lze mluvit o výrazném růstu. V porovnání s prvním pololetím letošního roku společně navýšily Cartoon Network, Disney Channel a Minimax svůj podíl na sledovanosti o 61 % v cílové skupině diváků ve věku 4–14 let.
Společnost Atmedia obchodně zastupuje celkem 29 tematických televizních stanic na českém TV trhu. Zmiňované trendy vysledovala z elektronického měření sledovanosti, které provádí společnost Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací.
Paradox ve Švédsku: Stovky tisíc diváků sledují televizi analogovou cestou
K celkovému zvýšení podílu na sledovanosti však přispěly i další tematické stanice, především dokumentární, seriálové nebo filmové. „Lidé o letních prázdninách samozřejmě tráví více času venku v přírodě, ovšem sledují i televizi. Večer si rádi pustí zajímavý film, dokument či oblíbený seriál. V České republice jsou populární především české a československé filmy, ale na tematických televizních stanicích majíúspěch také hollywoodské filmy,” říká Michaela Vasilová, managing director společnosti Atmedia.
Společnost Atmedia obchodně zastupuje celkem 29 tematických televizních stanic na českém TV trhu. Zmiňované trendy vysledovala z elektronického měření sledovanosti, které provádí společnost Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací.
Bude velmi zajímavé sledovat, jaké výsledky zaznamenají tematické stanice v podzimním období. Plnoformátové komerční televize totiž obnovily původně zastavenou seriálovou produkci a znovu vysílají atraktivní premiérovou tvorbu. Diváci si však v posledních několika měsících mohli vytvořit určitý návyk sledovat i tematické stanice. Právě průměrná data z podzimu mohou naznačit, zda může sledovanost tematických programů stoupat i nadále.
Diváci si však v posledních několika měsících mohli vytvořit určitý návyk sledovat i tematické stanice. Právě průměrná data z podzimu mohou naznačit, zda může sledovanost tematických programů stoupat i nadále.