Rodina u televize. Ilustrační foto poskytla PR agentura WS CzechS opětovným zpřísněním opatření proti šíření onemocnění covid-19 tráví lidé mnohem více času před televizními obrazovkami. V období od 14. do 27. 10. vzrostla televizní sledovanost meziročně o 21 %. Vyplývá to z dat oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti, které novinářům poskytla mediální agentura Atmedia, a rovněž skupina FTV Prima. Nárůst je patrný u všech věkových skupin, přičemž nejvýraznější je u mladších diváků ve věku 4–24let. Zvyšuje se rovněž zájem o tematické televizní stanice.
Televizní sledovanost roste prakticky všem stanicím, svůj podíl si však ukrajují i zpravodajské televize. Už v polovině října jsme informovali o tom, že viditelně roste podíl veřejnoprávní stanice ČT 24. Nyní se rekordní sledovaností pochlubila i soukromá zpravodajská televize CNN Prima News, která se dne 26. října poprvé přiblížila k celodennímu podílu na sledovanosti ve výši jednoho procenta. Podíl v prime time dokonce dosáhl hodnoty 1,17 %.
Nejúspěšnějším dnem CNN Prima NEWS bylo pondělí 26. října, kdy speciál Nouzový stav: Mimořádná opatření sledovalo 112 tisíc diváků starších 15 let. Celodenní podíl na publiku pak byl 0,97 % a v hlavním vysílacím čase dosáhl rekordní hodnoty 1,17 % ve zmíněné cílové skupině. Rekord na CNN Prima NEWS zaznamenal i pořad Partie Terezie Tománkové, kterou v neděli 31. října vidělo 80 tisíc diváků starších 15 let.
Podle analýzy provedené společností Atmedia si televizi denně zapne v průměru 74 % televizních diváků, kteří jejím sledováním tráví denně 4 hodiny a 7 minut. Ve stejném období v minulém roce byl přitom průměrný čas strávený před televizními obrazovkami 3 hodiny a 24 minut.
„Nárůst sledovanosti je tedy obdobný, jako jsme zaznamenali během jarního lockdownu,” uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing v Atmedia.
Nejúspěšnějším dnem CNN Prima NEWS bylo pondělí 26. října, kdy speciál Nouzový stav: Mimořádná opatření sledovalo 112 tisíc diváků starších 15 let. Celodenní podíl na publiku pak byl 0,97 % a v hlavním vysílacím čase dosáhl rekordní hodnoty 1,17 % ve zmíněné cílové skupině.
Vedle zpravodajství sledují diváci i filmy, seriály a dokumenty
Od 14. října tráví televizní diváci více času sledováním nejen zpravodajství, výrazný nárůst sledovanosti vykazují také tematické televizní stanice se zaměřením na filmy, seriály nebo dokumenty. Například televizní sledovanost dokumentárních tematických stanic CS History, CS Mystery, Discovery Channel, National Geographic a Spektrum vzrostla v porovnání s posledními dvěma týdny před vyhlášením nouzového stavu společně o 16 %. U mladších diváků ve věku 15–24 let byl nárůst dokonce téměř šestinásobný.
Podobný nárůst zájmu zaznamenaly i filmové a seriálové stanice, mezi něž patří AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema. Jejich sledovanost vzrostla o čtvrtinu, tedy 25 %. S uzavřením škol se pochopitelně výrazně zvýšila také sledovanost dětských tematických kanálů.
Cartoon Network, Disney Channel nebo Minimax, které mohou diváci najít v nabídce operátorů placené televize, společně zvýšily svou sledovanost v porovnání s posledními dvěma týdny před vyhlášením nouzového stavu o 33 % u dětí ve věku 4–14 let.
„Televize v tomto roce jasně ukazuje, že je nedílnou součástí života lidí, a to i přes stále častěji skloňované VOD aplikace nebo různé sociální sítě. Je patrné, že i v dnešní době jim televize svým obsahem dokáže konkurovat,” konstatuje Pavel Müller z Atmedia.
Související článek: Hlad diváků po informacích – viditelně roste podíl ČT24, nikoliv však CNN Prima News