Zajímavé je ovšem zamyšlení nad tím, co stojí za obrovským počtem streamingových kont v USA. Především je to důsledek vstupu nových streamingových platforem na trh, díky čemuž došlo k otevření mnoha nových „fantómových“ kont.
Například, když Walt Disney Company spustila svou novou službu Disney+, navázala strategická partnerství s tradičními pay TV operátory. Tito operátoři následně nabízí několikaměsíční předplatné svým klientům zdarma. Často se stane, že klientovi je pak aktivováno konto u streamingové služby bez ohledu na to, zda jej skutečně využije. Podobný postup využívá nejen Disney+, ale i Netflix případně nová značka Paramount+.
Až 25 procent amerických uživatelů internetu v průzkumech tvrdí, že mají k dispozici 5 a více kont u streamingových operátorů. Přitom až 27 procent dotázaných přiznává, že sdílí hesla ke streamingovým službám s jinými osobami.
Nová služba využije všechny možnosti k maximalizaci počtu vykazovaných uživatelů
Dalším důvodem růstu je přirozeně snaha diváků z jiných částí světa o vyzkoušení nových služeb. Streamingoví hráči se sice všemožně snaží zamezit přístupu ke svým produktům mimo domovské území USA, ovšem blokaci lze krátkodobě obejít díky některým pokročilejším VPN službám. Pokud se jednou zaregistrujete u několika provozovatelů online streamingu, budete vícenásobně veden v odhadech jako jejich klient i pokud nevyužíváte žádné předplatné.
Výše uvedený postup dokládá i fakt, že až 25 procent amerických uživatelů internetu v průzkumech tvrdí, že mají k dispozici 5 a více kont u streamingových operátorů. Přitom až 27 procent dotázaných přiznává, že sdílí hesla ke streamingovým službám s jinými osobami. To vše výrazně zkresluje odhady skutečného počtu uživatelů placeného streamingu v USA.
K růstu teoretických počtů uživatelů rovněž přispívá politika některých nových hráčů nabízejících především bezplatná „freemium“ konta – zmínit lze například Peacock a Paramount+. Každý nový hráč se snaží přilákat své publikum možností sledování obsahu zdarma bez registrace. Ovšem díky registraci máte alespoň určité výhody spočívající v možnosti volného sledování vybraného obsahu po omezenou dobu. Provozovatel vás následně vykáže v počtu abonentů nehledě na to, že mu zatím nic neplatíte. A pokud tento postup zopakujete s využitím dalších e-mail adres, provozovatel vás může vykázat jako další nové předplatitele.
Poznámka: Inspirací pro tento text byl článek na webu Advanced Television.
Když Walt Disney Company spustila svou novou službu Disney+, navázala strategická partnerství s tradičními pay TV operátory. Tito operátoři následně nabízí několikaměsíční předplatné svým klientům zdarma. Často se stane, že klientovi je pak aktivováno konto u streamingové služby bez ohledu na to, zda jej skutečně využije.
Související článek: Placený streaming v rozporu s podmínkami sdílí až 27 procent domácností v USA