Streamingové služby Discovery+ a Max globálně ztratily 700 tisíc předplatitelů
Prezident a generální ředitel skupiny WBD David Zaslav věří, že sportovní obsah může pomoci udržet předplatitele služby MAX, a snížit tím míru opuštění. Skupina posiluje sportovní streamingový obsah na svém domovském trhu v USA.
Skupina Warner Bros Discovery, která v různých zemích provozuje tři streamingové služby discovery+, HBO Max, a novou společnou platformu MAX, informovala o vývoji počtu platících klientů všech svých služeb v globálním měřítku. Alespoň jednu službu si nyní platí celkem 95,1 mil. diváků, přičemž ve druhém kvartále letošního roku se tato hodnota blížila k 96 milionům. Ve třetím kvartále však všechny streamingové platformy skupiny WBD souhrnně přišly o 700 tisíc platících klientů, což představuje pokles o méně než jedno procento. Reálně to však znamená, že vedení musí přizpůsobit svůj odhad dalšího růstu, který očekávalo.Warner Bros Discovery na domovském americkém trhu posiluje svou pozici na trhu díky orientaci na živé sportovní přenosy. Ty mohou diváci sledovat v rámci nově představeného doplňkového balíčku Bleacher Report Sports. Prezident a generální ředitel skupiny WBD David Zaslav věří, že právě sportovní obsah může pomoci udržet předplatitele služby MAX, a snížit tím možnou míru opuštění (churn rate).
Právě míra opuštění je dnes klíčovou metrikou u streamingových služeb, jelikož vyjádřuje uživatele, kteří službu opustí buďto po jednom měsíci nebo po skončení určitého promotion období. Z hlediska možných příjmů a budoucí ziskovosti služby tedy není důležitý absolutní počet předplatitelů, ale především jejich dlouhodobá věrnost, a s tím související vývoj tržeb.
Archivní analýza: Největší hráči se bez lineárních programů neobejdou
Klíčovou metrikou úspěšnosti streamingových služeb není absolutní počet předplatitelů, ale především jejich dlouhodobá věrnost, a vývoj tržeb. Skupina Warner Bros Discovery věří, že klíčem k udržení předplatitelů prémiového streamingu je orientace na živé sportovní přenosy.