Streamingová služba DAZN je i nadále ve ztrátách, majitel už do ní vložil téměř 7 miliard dolarů
Sportovní streamingová služba DAZN má sice za sebou nejúspěšnější rok, kdy dokázala přilákat 300 milionů pravidelných platících diváků a vytvořit globální nabídku i pro země, kde doposud nepůsobila. Diváci tak mohou některé produkty DAZN sledovat už i v České republice nebo na Slovensku, a v desítkách dalších zemí.
DAZN zároveň prodloužila práva k nejatraktivnějším domácím soutěžím, a rovněž zdvojnásobila své tržby mezi lety 2021-2024 z původních třech miliard na téměř 6 miliard euro. Navzdory těmto poměrně pozitivním zprávám je však celá skupina DAZN ve velmi vysokých ztrátách.
Její zakladatel a většinový majitel Sir Leonard Blavatnik poskytl své společnosti další výraznou finanční injekci ve výši 827 milionů dolarů. Jeho celkové vklady v průběhu let už dosáhly téměř 7 miliard dolarů.
DAZN je navzdory těmto obrovským ztrátám vnímána jako úspěšný produkt. Její výhoda je v tom, že i po devíti letech provozu jsou její ztráty „jen“ v jednotkách miliard dolarů. Globální streamingové platformy, které se zaměřují na drahou původní filmovou a seriálovou tvorbu, zaznamenávají ztráty ve výši několik miliard i každý rok. Příkladem může být americká služba Peacock nebo globální služba Paramount+.
DAZN se však primárně zaměřuje na sportovní přenosy, a většina jeho nákladů je v nákupu sportovních práv. A i když za sportovní práva zaplatíte miliardy, dostanete za tyto peníze mnohem víc obsahového materiálu než když investujete do původní dramatické tvorby. Každá sportovní sezóna totiž vygeneruje několik tisíc hodin živých sportovních přenosů, které vám mohou přinášet kontinuální tržby. Nemusíte investovat do scénáristů, výpravných scenérií a dalších drahých prvků.
Náklady na sportovní přenosy jsou fixní, a přísun nového obsahu je dlouhodobě garantovaný. I proto majitel DAZN věří, že platforma zaměřená na sport může dlouhodobě fungovat, a být zisková, jen musí překlenout ještě několik ztrátových let.