Streamingová platforma Peacock je stále v obrovské ztrátě. Klienti ji platí v průměru 10 dolarů
Peacock navzdory silnému zázemí celoplošné televize NBC a mateřské skupiny Comast, a rovněž navzdory poměrně vysokým investicím do původního obsahu dokázal přilákat zatím jen 30 milionů platících uživatelů. To sice vypadá jako slušné číslo, ale platforma bude i letos ve ztrátě přes 2,5 miliardy dolarů.
Americká streamingová služba Peacock, která je pod křídly mediálního gigantu Comcast, poprvé zveřejnila přibližné hodnoty týkající se platících uživatelů. Tato platforma původně fungovala na „freemium modelu“, dnes se už víceméně soustředí jen na placený obsah. Úvodní díly vybraných seriálů jsou sice k dispozici zdarma, ovšem pokud chce divák vidět víc, musí si vytvořit účet, a zřídit placený přístup.
Nicméně ani tento model se zatím neukazuje jako příliš úspěšný. Peacock navzdory silnému zázemí celoplošné televize NBC a mateřské skupiny Comast, a rovněž navzdory poměrně vysokým investicím do původního obsahu dokázal přilákat zatím jen 30 milionů platících uživatelů. To sice vypadá jako slušné číslo, ale platforma bude i letos ve ztrátě až 2,8 miliardy dolarů. Důvodem této ztráty je fakt, že průměrný příjem na platícího uživatele činí jen 10 dolarů. Provozní náklady a investice do obsahu jsou však výrazně vyšší.
Služba se momentálně soustředí na růst jen na amerického trhu, a zatím nemá globální expanzivní ambice. Část původního obsahu skupiny Comcast je však dostupná v globální platformě SkyShowtime. Pokud jste však příznivcem některých známých seriálů televize NBC – například nových remaků Quantum Leap nebo Saved by the Bell – na platformě SkyShowtime je nenajdete. Comcast do služby SkyShowtime dodává velmi málo obsahu.
Problémem platformy Peacock na americkém trhu může být i fakt, že jí s bezplatným obsahem konkuruje sesterská streamingová aplikace televize NBC. V rámci této aplikace se můžete podívat na mnoho nových i archivních seriálů televize NBC bez placení. V několika případech jde o tentýž obsah, za který byste v aplikaci Peacock museli zaplatit.
Peacock se momentálně soustředí na růst jen na amerického trhu, a zatím nemá globální expanzivní ambice. Této službě však obsahově konkuruje sesterská streamingová aplikace televize NBC, která velkou část nabízí úplně zdarma, a to včetně stejných seriálů, za které v aplikaci Peacock musíte platit.