Státní informační kampaň k DVB-T2? Možná už koncem července
Určité prvky kampaně nastínil Petr Očko, náměstek na Ministerstvu průmyslu a obchodu ze Sekce digitalizace a inovací. Kampaň by měla být technologicky neutrální a ministerstvo má zájem konzultovat průběh s jednotlivými subjekty na trhu.
Ministerstvo konzultuje některé části kampaně s Českou televizí. Zástupci komerčních skupin Nova a Prima uvedli, že zatím je v otázce kampaně nikdo neoslovil. O přizvání ke konzultacím už veřejně požádali zástupci České asociace satelitních operátorů.
Petr Očko z MPO překvapil všechny přítomné prohlášením, že státní informační kampaň by měla odstartovat už koncem července. V té době plánuje ministerstvo spustit státní informační web k DVB-T2.
Petr Očko z MPO však nekonkretizoval, co přesně bude obsahem webu, ani kdo jej vyrobí. Zatím je podle něj uzavřena pouze rámcová smlouva týkající se výroby direct mailu, tedy dopisu, který by měl být rozposlán do domácností. Podle dostupných informací MPO ještě nemá uskutečněnou veřejnou soutěž na realizátora kampaně, ani na výrobce webu.
Ani po tomto prohlášení není tedy úplně zřejmé kdy a v jaké podobě bude kampaň zahájena. Prohlášení o technologické neutralitě však umožní, aby se do průběhu kampaně zapojila většina subjektů, kterých se přechod na DVB-T2 přímo nebo nepřímo dotkne.
Nejaktivnějším subjektem by v průběhu kampaně měla být Česká televize. Zástupci Novy s Primou vlastní kampaně zatím neplánují, jejich zástupci však deklarovali ochotu se na kampani podílet, pokud je ministerstvo osloví.
Napsali jsme v březnu: Státní informační kampaň k DVB-T2 stále v nedohlednu. MPO se omezilo na strohé konstatování