Sportovní streaming na vzestupu, tradiční placená televize je však pro milionářské soutěže stále klíčová
Tradiční lineární televize je pro největší sportovní soutěže ve Velké Británii, v Německu nebo ve Španělsku stále klíčová. Do exkluzivních streamingových práv pro internetové vysílání jde jen zhruba 20 procent objemu prostředků, které se v tendrech ke sportovnímu vysílání protočí. I tak je to ale přibližně dvojnásobek oproti stavu před rokem, kdy byl podíl zhruba 12 procent.
Nejvyšší podíl na obchodech se sportovními právy v klíčových evropských zemích má platforma DAZN. Ta vděčí za svou pozici především kontraktu v Itálii, kde se exkluzivně dostala k vysílání všech přenosů z tamní fotbalové Serie A. Jenomže i skupina DAZN pochopila, že její investice se jí nemůže vrátit jen streamovaním přenosů na internetu. Proto ve všech důležitých zemích, kde působí, navázala spolupráci s tradičními pay-tv operátory, a velkou část svého exkluzivního obsahu nabízí divákům formou tradiční placené televize, buďto přes satelit nebo někde i přes kabel.
Zajímavost: Sportovní streaming v mobilu? Většina diváků pouze kontroluje skóre
V Itálii byla dokonce DAZN přinucena okolnostmi, aby spustila i lineární televizní kanál vysílající přes anténu. Distribuce zápasů on-line cestou je sice pro skupinu klíčová, ovšem v odlehlých oblastech je potřeba zajistit, aby se diváci dostali k obsahu i jinými cestami. Právě k tomu slouží i spolupráce DAZN s tradičními operátory, kteří nabízejí programy DAZN svým partnerům za příplatek, a je možné je přijímat přes satelit. Podobný model už DAZN uplatňuje nejen na italském trhu, ale rovněž v Německu a ve Španělsku.
Zajímavé ovšem je, že podle zjištění Ampere Analysis mají čistě streamingové platformy velmi nízký podíl ve Velké Británii, alespoň pokud jde o diváky vyhledávající sport. Pouze nízká procenta diváků hledají sportovní obsah výlučně na internetu, drtivá většina sleduje sportovní přenosy i nadále u tradičních operátorů, především u značek SKY a BT Sport.
Sport je tedy na britských ostrovech stále ještě doménou tradičních hráčů, on-line platformy jsou prozatím jen doplňkem. Největší konkurenti na poli placené televize však sdílejí nejatraktivnější sportovní obsah. A jen díky tomu jsou momentálně schopni konkurovat streamingovým gigantům v tendrech o sportovní práva.
Další informace v angličtině: Streamers sports rights spend grows.
Nejvyšší podíl na obchodech se sportovními právy v Evropě má platforma DAZN. Ta navázala spolupráci s tradičními pay-tv operátory, a velkou část svého exkluzivního obsahu nabízí divákům prostřednictvím standardních platforem, zejména přes satelit.
Doporučujeme z archivu: Všechny atraktivní sportovní soutěže u jednoho operátora? V Británii to jde