Není zvykem, aby pay-tv operátoři zařazovali nové sportovní kanály až v průběhu rozehrané sezóny. Jednání o vzájemné spolupráci byla dlouhá a komplikovaná, ovšem výsledkem je rozšíření dostupnosti nejžádanějších sportovních přenosů ke prospěchu všech zúčastněných stran i platících diváků.
Klíčovým produktem CANAL+ Sport je anglická fotbalová Premier league, jejíž nová sezóna odstartovala už před měsícem. V případě programů Nova Sport 3 a 4 lze to samé říci o dalších fotbalových soutěžích, které jsou kostrou programu.
Zároveň však lze konstatovat, že dohody o sdílení prémiového sportovního obsahu jsou nutné pro všechny strany. Ceny za sportovní práva strmě rostou, a žádný operátor si nemůže dovolit nabízet zahraniční soutěže na skutečně exkluzivní bázi.
Přirozeně se očekávalo, že časem dojde k rozšíření nabídky o další sportovní kanály. Z pohledu velkých operátorů je to v podstatě nutnost, jelikož k udržení stávajících sportovních diváků – případně k přilákání nových – potřebujete víc než jen jeden významný sportovní produkt.
Premier league se po roční pauze vrátila do nabídky O2 TV
Skylink si vyzkoušel tento model s Premier league po dobu jedné sezóny, kdy tuto soutěž vysílal pouze ve spolupráci s operátorem T-Mobile. Bylo ale zřejmé, že podobný model není dlouhodobě udržitelný, a že časem se program objeví u dalších operátorů. Nyní tedy Skylink svůj produkt úspěšně nabídl i skupině O2, která zařazením Premier league vrátí svým klientům soutěž, na kterou byli v minulosti zvyklí.
Spolupráce s O2 zatím v této fázi zahrnuje jen dva programy značky CANAL+. Klienti O2 TV tak budou mít k dispozici ty nejžádanější zápasy Premier league. Další souběžně hraná utkání si Skylink ponechal pro sebe, a poskytuje je pouze službě T-Mobile TV. I tak ale jde o velmi významnou spolupráci Skylinku s O2, ke které obě strany dospěly po více než jednom roce postupných jednání.
Důležitá je však i nově rozšířená spolupráce Skylinku s Novou. Zařazení programů Nova Sport 3 a Nova Sport 4 se dlouhodobě očekávalo. Vlastně bylo poněkud překvapením, že Skylink v předchozích dvou letech tyto programy vůbec nenabízel.
Související archivní analýza: Kolik zaplatí držitelé práv za fotbalovou Ligu mistrů po roce 2024?
Skylink svými kroky potvrzuje, že hodlá rozšiřovat prémiovou sportovní nabídku
Ještě před dvěma lety přitom Skylink operátor působil dojmem, že o sportovního fanouška zas tak moc neusiluje. Tehdy nabízel jen nutný základ, který byl k dispozici u všech ostatních pay-tv operátorů- Situace se však změnila v průběhu loňského léta, kdy Skylink, resp. CANAL+ uvedl na českém a slovenském trhu svůj nový sportovní kanál se zápasy Premier league. To byl signál pro sportovní fanoušky, že prémiový sport lze vidět i u Skylinku a freeSATu.
Přirozeně se očekávalo, že časem dojde k rozšíření nabídky o další sportovní kanály. Z pohledu operátora to byla v podstatě nutnost, jelikož k udržení stávajících sportovních diváků – případně k přilákání nových – potřebujete víc než jen jeden významný sportovní produkt.
Z tohoto pohledu bude velmi zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet sportovní nabídka operátora v příštích sezónách. Skylink totiž aktivně usiluje o zisk dalších důležitých práv. Ucházel se o hokejovou Tipsport extraligu, rovněž avizoval zájem vysílat fotbalovou FORTUNA:LIGU. Z tohoto pohledu je zřejmé, že svůj sportovní kanál musí i v budoucnu sdílet s dalšími významnými operátory.
Otázkou je, zda se tato spolupráce projeví dalším rozšířením programové nabídky, například o kanály Premier sport. Ty jsou aktuálně dostupné u čtveřice operátorů, nicméně i zařazení do nabídky Skylinku by dávalo smysl, a bylo by logickým vyústěním spolupráce. Podrobnější informace zatím nejsou k dispozici, nicméně vývoj situace budeme i nadále sledovat.
Psali jsme: Sportovní streaming na vzestupu, tradiční placená televize je však pro milionářské soutěže stále klíčová
Další informace: V Nizozemsku se spojí čtyři pay-tv operátoři, aby společně nabídli domácí fotbalovou soutěž