Služba Apple TV se pochválila 10letou globální exkluzivitou na zápasy fotbalové MLS
Oznámení kontraktu lze vnímat především jako marketingový tah, který má posílit pozici fotbalové MLS především na domácím americkém trhu. Tato soutěž má poměrně slabou pozici navzdory tomu, že zájem o její zápasy kontinuálně roste. Z pohledu atraktivity a hodnoty vysílacích práv se však ani zdaleka nepřibližuje k nejznámějším zámořským ligám, a nemůže konkurovat ani vysokoškolským soutěžím v jiných sportech.
Proto není překvapením, že se vedení soutěže nebránilo podpisu 10leté smlouvy s jedním operátorem. Pro Apple TV jde o možnost globálně komunikovat obsah, který může nabízet ve všech zemích, kde působí, bez rozdílu.
Nejatraktivnější sportovní soutěže v USA si však patrně rozdělí jiní operátoři, včetně stále ještě populárních neplacených programů největších amerických televizních sítí CBS, NBC, ABC a FOX. Streamingové platformy typu Amazon Prime nebo Disney+ se dostanou maximálně k 10 procentům zápasů, které mohou nabídnout exkluzivně.
Finanční podmínky kontraktu nebyly oficiálně zveřejněny, v médiích se však spekuluje o celkové hodnotě kontraktu ve výši 2,5 miliardy dolarů. Apple by tedy měl zaplatit zhruba 250 milionů dolarů za rok.