Sledovanost americké CNN se nezlepšuje, v klíčové cílové skupině ji sleduje pouze 92 tisíc diváků
Americká verze zpravodajské televize CNN má velké problémy se sledovaností. Podle dostupných průměrných dat jsou její hodnoty na historických minimech. Nesouvisí to přitom jen s propadem sledovanosti po listopadových prezidentských volbách. Americké CNN se příliš nedařilo ani v průběhu celého letošního roku, o čem svědčí průměrná celoroční sledovanost 92 tisíc diváků v klíčové cílové skupině 25-54 let, která je nejdůležitějším ukazatelem sledovanosti na tamním televizním trhu.
Ani celkový počet diváků ze všech skupin není pro CNN příliš pozitivní. Její pořady v hlavním vysílacím čase zaznamenaly od prezidentských voleb až 52procentní propad. V hlavním vysílacím čase sleduje tuto značku jen přibližně 405 tisíc diváků. Informace přinesl pravicově zaměřený deník New York Post.
Zmíněné hodnoty by mohly být pozitivní v kontextu menších televizních trhů, například v ČR nebo na Slovensku. V případě obřího amerického trhu však jde o velmi nízkou sledovanost této legendární zpravodajské televize.
CNN přitom produkuje velmi drahé zpravodajské a publicistické pořady. Nejznámější hvězda Anderson Cooper má roční příjem od CNN ve výši 20 milionů dolarů. Další miliony dolarů jdou na zajištění produkce jeho pořadu, na které se podílí desítky dalších lidí. Jiní prominentní moderátoři a moderátorky mají roční příjmy ve výši 3-7 milionů dolarů na osobu.
Související glosa: Pokles sledovanosti, blbá nálada a přiznání, že některé průzkumy mohly být „cinklé“