Sledování videa přes internet podle Českých Radiokomunikací trhá rekordy
České Radiokomunikace evidují neustálý nárůst sledování videoobsahu v rámci své CDN sítě. Objem přenesených dat stoupá, říjen se obecně řadí mezi silnější měsíce v roce. Ten letošní je rekordní, objem přenesených dat stoupl ve srovnání s loňským říjnem o 76 %. Rekordní okamžik celého dosavadního provozu content delivery network sítě Radiokomunikací nastal 29. října zhruba ve 20:40, kdy bylo dosaženo peakové hodnoty přenosu dat 1216 Gbps. Pro srovnání, v roce 2016 představoval rekordní údaj v síti tohoto operátora celkem 30 Gbps.
Podle měření Českých Radiokomunikací, sledování obsahu, který divákům televizní skupiny či vydavatelství nabízejí v rámci OTT služeb, roste kontinuálně. Nárůst urychlila i pandemie COVID 19 a související lockdowny, kdy značná část internetových TV služeb nabídla lidem možnost bezplatného sledování atraktivního obsahu v určitém období.
Služby označované souhrnnou zkratkou OTT zahrnují sledování filmů, seriálů nebo živého televizního vysílání v rámci platforem šířících svůj obsah na internetu.
České Radiokomunikace poskytují svou infrastrukturu v oblasti OTT služeb například televizním skupinám Prima, Nova nebo vydavatelství MAFRA a Economia.
„Nárůst konzumace videoobsahu je jedním z nejvýraznějších trendů poslední doby. Vzniká stále více obsahu, který diváci sledují prostřednictvím OTT služeb. Ty získávají na důležitosti a velmi dobře se doplňují s klasickým lineárním televizním vysíláním,“ říká generální ředitel Českých Radiokomunikací Miloš Mastník.
V rámci OTT služeb poskytují Radiokomunikace produkt CRA Media Cloud, který zahrnuje celou škálu služeb od zpracování obsahu pro distribuci na internet až po doručení do zařízení koncového zákazníka. Divák může tento obsah sledovat nejenom na mobilních telefonech, tabletech a počítačích, ale také prostřednictvím platformy HbbTV ve spojení s digitálním pozemním vysíláním DVB-T2, případně ve spojení se satelitním příjmem, kde lze rovněž využívat HbbTV.
Podle měření Českých Radiokomunikací, sledování obsahu, který divákům televizní skupiny či vydavatelství nabízejí v rámci OTT služeb, roste kontinuálně. Nárůst urychlila i pandemie COVID 19 a související lockdowny, kdy značná část internetových TV služeb nabídla lidem možnost bezplatného sledování atraktivního obsahu v určitém období.