Skylink vyřadí programy Discovery a Eurosport. Některé prý neodpovídají požadované ceně
Obě strany byly v podobném sporu už před třemi lety. Tehdy rovněž hrozilo vyřazení všech zmíněných kanálů. Skylink a Discovery dospěly k definitivní dohodě až v průběhu června 2017. Každý účastník trhu tak v jistém bodě stojí před rozhodnutím, které programy si ponechá a za jakých podmínek. Jednání o obnovení vysílacích kontraktů nejsou jednoduchá a vyžadují obrovské kompromisy. Skylink tvrdí, že v tomto případě že nebylo možné dospět k dohodě s vysílatelem na přijatelných komerčních podmínkách prodloužení smlouvy.
Významní distributoři obsahu podle různých informací podmiňují šíření svým nejatraktivnějších stanic zařazením i dalších, již méně zajímavých, stanic z jejich nabídky.
Hodnota vysílaných programů se vyvíjí v čase podle atraktivity obsahu. Je přirozené, že obě strany mají odlišný názor na atraktivitu některých programů a tím i na výslednou cenu. V případě některých poskytovatelů vysílání (programmerů) může být problém i v tom, že trvají na šíření většího počtu programů.
Vzájemné vztahy pay-tv operátorů a programmerů jsme na TVKOMPAS.cz kdysi popsali následovně:
Významní distributoři obsahu podle různých informací podmiňují šíření svým nejatraktivnějších stanic zařazením i dalších, již méně zajímavých, stanic z jejich nabídky. Není jasné, zda práve to byl důvod, proč se provozovatel Skylinku nakonec na podmínkách nedohodl. Podobné spory se ovšem čas od času objevují i na dalších trzích. Praktickou ukázkou byl někdejší spor různých evropských operátorů se skupinou Discovery v letech 2016 a 2017. Kromě navýšení ceny měla Discovery údajně po operátorech požadovat zařazení většiny svých stanic včetně méně známých značek. Operátoři přitom už tehdy měli primárně zájem jen o programy Eurosport, hlavní dokumentární kanál Discovery a případně Animal Planet.
Další informace týkající se programové nabídky operátora Skylink přineseme průběžně.
Psali jsme: Současná krize může citelně zasáhnout videostreaming závislý na reklamě