Adéla Gondíková v kampani služby SkylinkSatelitní a internetová televizní služba Skylink letos nezmění výši tzv. Servisního poplatku, kterou účtuje klientům sledujícím základní programový balíček DIGITAL. Operátor v posledních letech pravidelně upravoval výši tohoto poplatku vždy na jaře. V současné době činí tento poplatek 119 Kč měsíčně. Zaplacení servisního poplatku je podmínkou pro sledování kódovaných českých a slovenských programů přes satelit na pozici 23,5 st. východně. Klient se zaplaceným poplatkem může rovněž využít internetovou televizi SKYLINK LIVE TV.
Zachování Servisního poplatku v dnešní podobě potvrdil webu TVKOMPAS.cz zástupce platformy Skylink Jaromír Glisník, člen představenstva nadnárodní skupiny M7 Group, která provozuje placené televizní služby Skylink a freeSAT.
„Změnu servisního poplatku letos nechystáme, v ČR zůstává zachován,“ uvedl J. Glisník.
V rámci korektnosti je potřeba připomenout, že pokud jde o poplatky, Skylink nabízí svým klientům největší flexibilitu na trhu satelitních operátorů. Divák může platby kdykoliv přerušit nebo obnovit podle aktuální situace. Servisní poplatek lze zaplatit buďto na 30 dní přes SIPO nebo i na kratší dobu formou placené SMS zprávy, což je vhodné v situacích, kdy divák sleduje satelitní a internetovou televizi mimo své standardní bydliště, například na chalupě.
Jaromír Glisník pro TVKOMPAS.cz: Prima od nás žádá několikanásobně víc za to, co vysílá na anténě zdarma
Poplatek je navíc zahrnut v cenách vyšších placených balíčků. Pokud si tedy divák objedná kterýkoliv balíček Skylinku včetně relativně levných tematických balíčků, samotný servisní poplatek už hradit nemusí.
Zachování Servisního poplatku ve stejné výši i pro rok 2021 je dobrou zprávou pro klienty satelitní televize. Z prostředí pay TV operátorů totiž prosakují informace o požadavcích televizní skupiny Prima, která má zájem výrazně zvednout výši distribučních poplatků, které účtuje operátorům placené televize.
Zatím to vypadá tak, že provozovatelé placených TV služeb se budou snažit o to, aby nemuseli vyšší ceny za Primu přenášet na své zákazníky. „Kvůli Primě zdražovat nehodláme,“ uvedl člen představenstva skupiny M7 Group Jaromír Glisník ve vyjádření pro TVKOMPAS.cz.
Zachování Servisního poplatku ve stejné výši i pro rok 2021 je dobrou zprávou pro klienty satelitní televize. Z prostředí pay TV operátorů totiž prosakují informace o požadavcích televizní skupiny Prima, která má zájem výrazně zvednout výši distribučních poplatků, které účtuje operátorům placené televize.