Sky zdvojnásobila ztrátu. Ceny za prémiová sportovní práva rostou rychleji než zájem platících diváků
Částky za prémiový sport výrazně rostou mimo jiné kvůli tomu, že do tendrů se vedle tradičních pay-tv společností hlásí i velmi bohaté americké technologické firmy. Pokud si tradiční televizní společnosti chtějí tato práva udržet, musí své technologické konkurenty výrazně přeplácet.
Největší pay-tv platforma a jedna z nejznámějších značek placené televize v Evropě – skupina SKY – zaznamenala v loňském roce výraznou ztrátu v celkové výši 224 milionů liber. Rok předtím byla její ztráta 111 milionů liber. Důvodem těchto negativních hodnot jsou rostoucí náklady za prémiový obsah, především za fotbalové přenosy z Premier league. Sky ovšem investuje významné částky i do původní seriálové produkce. Stoupají rovněž náklady na infrastrukturu.Provozovatel placené televize Sky působí ve čtyřech zemích. Kromě Velké Británie je dominantní na trhu pay-tv platforem v Německu, Rakousku a v Itálii. Sky se rovněž podílí na evropské streamingové platformě SkyShowtime, a musí pokrýt část jejich ztrát.
Navzdory rostoucí ztrátě zaznamenala Sky v roce 2023 vyšší příjmy než rok předtím. Na její ztrátu lze nahlížet několika způsoby. Část analytiků vidí tuto ztrátu jako potvrzení faktu, že síla a hodnota tradiční placené televize klesá na úkor prémiového on-line streamingu. Jiní analytici ovšem poukazují na extrémně vysoké náklady za prémiová sportovní práva. Sportovní přenosy jsou sice velmi žádané, ovšem je otázkou, zda se vysoké investice do těchto práv mohou vyplatit.
Částky za prémiový sport výrazně rostou mimo jiné kvůli tomu, že do tendrů se vedle tradičních pay-tv společností hlásí i velmi bohaté americké technologické firmy. Pokud si tradiční televizní společnosti chtějí tato práva udržet, musí své technologické konkurenty výrazně přeplácet.
Pro standardní mediální společnosti je pak velmi náročné ekonomicky konkurovat hegemonům jako je Amazon s produktem Prime Video nebo Google s YouTube TV.
Provozovatel placené televize Sky působí ve čtyřech zemích. Kromě Velké Británie je dominantní na trhu pay-tv platforem v Německu, Rakousku a v Itálii. Sky se rovněž podílí na evropské streamingové platformě SkyShowtime, a musí pokrýt část jejich ztrát.