Silný týden pro Disney+, služba začala působit v sedmi evropských zemích
Disney+ bude vedle individuálního předplatného nabízet svůj obsah i v rámci paušálů od operátorů placené televize. Na každém trhu uzavřela dohodu minimálně s jedním partnerem, který nabídne tuto službu společně se standardními balíčky placené televize. Na britském a irském trhu je podle očekávání partnerem platforma SKY a skupina O2, v Německu toto právo získal Deutsche Telekom, ve Francii to bude Canal+.
Někteří z těchto operátorů změní strategii týkající se lineárních stanic, aby podpořili novou platformu. Například Canal+ hodlá ve Francii nabízet některé tituly i v rámci svých vlastních placených kanálů. Sky v Británii jde opačnou cestou a v rámci lineární televize některá díla od Disney, aby diváky motivovala je sledovat v rámci služby Disney+.
Zajímavé ovšem je, že Disney+ se zatím nevydal cestou dedikovaných lineárních kanálů. Přitom na některých trzích je potenciál přinášet divákům prémiový obsah i tradičními vysílacími kanály, tak jako to děla například značka DAZN. Tato služba v Itálii a v Německu přináší část sportovních přenosů i formou standardních TV programů, které připravuje ve spolupráci s operátorem SKY v Německu a v Itálii, a rovněž vysílá některé přenosy prostřednictvím satelitního vysílání programu Eurosport 2 Xtra v Německu.
Disney+ se zatím hodlá soustředit čistě na distribuci obsahu formou streamingových aplikací. Není ovšem vyloučeno, že v dlouhodobém horizontu přesune část atraktivního obsahu Disney+ i do lineární distribuce prostřednictvím TV programů pod svou značkou.
Disney hodlá rozvíjet streaming a poutat na něj v lineárním vysílání svých programů
Disney+ se zatím hodlá soustředit čistě na distribuci obsahu formou streamingových aplikací. Není ovšem vyloučeno, že v dlouhodobém horizontu přesune část atraktivního obsahu Disney+ i do lineární distribuce prostřednictvím TV programů pod svou značkou. Zároveň však nelze očekávat, že by se obsah známého kanálu Disney Channel nějak zásadně změnil. Jeho vysílání v podporovaných zemích však bude zcela jistě využito k masivní propagaci nové streamingové platformy.
Mimochodem, pokud chcete vidět propagační spoty nové služby, podívejte se na německou verzi Disney Channel, která je k dispozici v rámci bezplatné satelitní distribuce na pozici 19,2 st. východně. Program Disney Channel DE je k dispozici u satelitního operátora Skylink v programovém seznamu na podporovaných přijímačích.
Nová placená videotéka dává divákům k dispozici obsah všech značek z portfolia The Walt Disney Company. Diváci mohou sledovat tvorbu od Pixar, Marvel nebo National Geographic, a samozřejmě budou k dispozici i všechna díla z produkce Disney.
Několik nezávislých studií potvrdilo rostoucí popularitu streamingových aplikací se sportovním obsahem. Disney+ má v některých zemích k dispozici i exkluzivní sport, jelikož vlastní celostátní americkou síť ESPN. Díky tomu se počítá se zařazením obsahu od této značky, která by časem mohla produkovat určitou obsahovou nadstavbu, která by byla určena pouze předplatitelům Disney+. Své místo v nabídce si najde i původní produkce americké celostátní televize ABC, která rovněž patří konglomerátu Disney.
Není vyloučeno, že Disney v dlouhodobém horizontu přesune část atraktivního obsahu ze streamingové služby do lineární distribuce prostřednictvím TV programů pod svou značkou. Zároveň však nelze očekávat, že by se obsah známého kanálu Disney Channel nějak zásadně změnil.
Informace k nové globální streamingové službě Disney+
- 12.9.2019: spuštění testovacího provozu v Nizozemsku
- 12.11.2019: na řadu přicházi USA, Kanada, Austrálie a Nový Zéland
- únor 2020: služba překonává hranici 30 milionů předplatitelů
- 24.3.2020: uvedení pro Velkou Británii, Irsko, Rakousko, Německo, Švýcarsko, Španělsko a Itálii
- 7.4.2020: očekávaný termín startu služby ve Francii
Nová placená videotéka Disney+ dává divákům k dispozici obsah všech značek z portfolia The Walt Disney Company. To zahrnuje tvorbu od studií Pixar, Marvel nebo National Geographic, a samozřejmě i všechna díla z produkce Disney. Skupina vlastní i sportovní značku ESPN a celostátní americkou televizi ABC, očekává se tedy i zařazení sportovního obsahu a původní televizní produkce.