Satelitní služba UPC Direct od února pod značkou Direct One
Satelitní služba UPC Direct začala působit v roce 2000 v České republice, na Slovensku a rovněž v Maďarsku. Byla doplňkem ke kabelové televizi od UPC. Díky satelitu se však mohla dostat i do oblastí, kde by se nevyplatilo budovat kabelové sítě.
Začátky byly poměrně náročné, služba nabízela především programy, které nebyly k dispozici na anténě. V prvních letech byl problém dostat na satelit nejsledovanější komerční televize Nova nebo Markíza. Podařilo se to až po velmi dlouhých a komplikovaných jednáních, jelikož smlouvy televizí k vysílaným pořadům nezahrnovaly možnost šíření přes placenou satelitní televizi.
Jaromír Glisník, M7 Group: Prima od nás žádá několikanásobně víc za to, co vysílá na anténě zdarma
UPC Direct byla i přesto programově velmi atraktivní. Přinesla na český a slovenský trh jedny z prvních erotických programů, které byly v té době vnímány jako prémiové. Skutečně prémiovým programem však byl exkluzivní sportovní kanál Sport1, který tehdy nabízel to nejlepší, co ve sportovním bylo k mání.
Společnost UPC Sport však výrazně přeplácela hodnotu sportovních práv a po roce vysílání byla nucena ukončit činnost. Zajímavý sportovní kanál za astronomickou cenu 200-300 Kč měsíčně v roce 2000 totiž přilákal jen 36 tisíc platících abonentů. Manažeři UPC prý očekávali minimálně 2krát tolik. Jak v jednom z rozhovorů řekl respektovaný komentátor Jaromír Bosák, ten kanál „prostě musel zkrachovat“.
Současné kanály Sport1 a Sport2 přišly na český a slovenský trh až o několik let později.
UPC Direct byla programově velmi atraktivní. Přinesla na český a slovenský trh jedny z prvních erotických programů, které byly v té době vnímány jako prémiové. Skutečně prémiovým programem však byl exkluzivní sportovní kanál Sport1, který tehdy nabízel to nejlepší, co ve sportovním bylo k mání.