Růst Netflixu zpomaluje, 6 milionů nových předplatných prý není dost
Loni touto dobou zaznamenal Netflix až 16 milionů nových předplatných, což bylo sice zčásti i vlivem nastupujících lockdownů, ovšem na to se v dlouhodobém měřítku nikdo dívat nebude. Podstatné je, aby Netflix rostl „tady a teď“, a aby překonával veškeré dosavadní rekordy. Pokud to nedokáže, pozornost se očekávatelně přesune k jiným hráčům, kteří „růst umí“.
Je ovšem zvláštní, že se doposud nikdo nezamyslel nad tím, na jakých hodnotách končí přirozený růst globálních platforem. Mnoho různých průzkumů dokazuje, že značná část diváků stále upřednostňuje standardní lineární televizi u tradičních operátorů. Pokud tito operátoři zároveň nabízí možnost zpětného zhlédnutí a přeskakování reklam, jsou tyto služby velmi silnou konkurencí pro globální streamingové hráče. Nelze na jedné straně očekávat neustálý růst Netflixu a na druhé straně odepisovat silné lokální služby.
S přibývajícím počtem nových placených služeb je zřejmé, že značná část diváků půjčuje hesla svým známým, nebo sdílí přístup k více účtům s cílem ušetřit peníze za předplatné. Na sdílení hesel přitom nejvíc doplácí největší globální hráč, a tím je právě Netflix.
V případě Netflixu je navíc zajímavý i fenomén binge watchingu, který byl ještě před několika lety standardem. Netflix byl známý tím, že všechny nové díly sérií svých ikonických seriálů vypustil vždy najednou – v den premiéry. Postupně od této praxe upustil, neboť snižovala loajalitu předplatitelů. K zhlédnutí všech dílů nového seriálu vám obvykle stačilo předplatné na 1-2 měsíce. Nyní však Netflix přináší nové epizody postupně a ztrácí svou konkurenční výhodu ve srovnání s běžnými seriály v televizi nebo na prémiových programech typu HBO, Showtime apod.
Netflix a další streamingoví operátoři si navíc začínají stále pozorně všímat problém sdílených hesel k placeným účtům. S přibývajícím počtem nových placených služeb je zřejmé, že značná část diváků půjčuje hesla svým známým, nebo sdílí přístup k více účtům s cílem ušetřit peníze za předplatné. Na sdílení hesel přitom nejvíc doplácí největší globální hráč, a tím je právě Netflix.
V tomto kontextu je tedy růst o 6 milionů nových předplatitelů velkým úspěchem pro Netflix. Je však přirozené očekávat, že jeho nejbližší konkurence poroste mnohem rychleji.
Další informace k tématu:
- Netflix nezískal předpokládaný počet nových předplatitelů
- Počet abonentů placené televize v USA za 6 let klesl o čtvrtinu. Náhradou je placený streaming
- Placený streaming v rozporu s podmínkami sdílí až 27 procent domácností v USA
- Streamingoví hráči v USA mají víc předplatných než lidí. Má to ale háček