Rok 2020 bude z pohledu placené televize klíčový
Nový rok 2020 je zajímavý nejen z pohledu vypínání platformy DVB-T, ale především z pohledu možné konsolidace trhu placené televize.
Nový rok 2020 je zajímavý nejen z pohledu vypínání platformy DVB-T, ale především z pohledu možné konsolidace trhu placené televize v několika zemích střední a východní Evropy. Vstup skupiny PPF do společnosti CME soustředí pozornost finančníků kolem Petra Kellnera na další trhy, čehož výsledkem může být expanze jeho placené televizní platformy do dalších zemí. Kromě toho se dle stručné analýzy webu Broadband TV News očekává rozhodnutí ohledně dalšího směřování aktivit skupiny Liberty Global na polském a slovenském trhu, kde tato skupina zůstala se značkou UPC.Z českého trhu naopak značka UPC úplně vymizí už v průběhu tohoto roku. Vodafone se díky akvizici kabelových operací UPC v ČR stává dalším klíčovým hráčem na poli placené televize a lze předpokládat, že jeho „apetít“ tímto neskončí. Proto lze očekávat další konsolidaci, především snahu získat pod sebe ještě některé menší TV operátory. Nelze opomíjet ani skupinu Deutsche Telekom, jejíž nová česká pay-tv platforma T-Mobile TV zaznamenává velmi rychlý růst zejména díky velmi výhodným nabídkám pro klienty svých mobilních služeb. Pokud jste v posledních měsících dostali od T-Mobile nabídku internetové televize, asi už víte, že nešla odmítnout.
Analýza: Před rokem skončila hudební televize VIVA. Mohla tato značka přežít?
Dalším zajímavým hráčem, který může mnoho ovlivnit, je skupina M7 Group. Ta se v posledním roce stala součástí skupiny Canal+. Zatím není jasné, kterým směrem se její televizní služby uberou, nicméně její pozice v České republice a na Slovensku by v dalších letech měla být silnější než doposud.
Čeká nás klíčový rok i z pohledu očekávaného „lovu“ na diváky terestrické televize. Zatím není jasné, kolik komerčních programů bude v DVB-T2 vysílat ve výrazně vyšším rozlišení než doposud. Operátoři placené televize však mají pro diváky poměrně pestrou nabídku HD ready i Full HD programů za velmi zajímavých podmínek, jak jsme už nastínili v listopadovém srovnání.
Nejbližších šest měsíců rozhodne o tom, kudy se český TV trh bude ubírat. Pokud se přechod na DVB-T2 podaří a diváci nezaznamenají výraznější rozdíly v příjmu původní a nové platformy, má terestrika reálnou šanci udržet si svůj současný podíl. Vypnutí programů České televize na území Prahy však ukázalo, že u některých diváků se projevují určité technické problémy. Pro úspěch platformy je důležité, aby byl celý přechod co nejhladší.
Z českého trhu úplně vymizí značka UPC už v průběhu tohoto roku. Vodafone se díky akvizici kabelových operací UPC v ČR stává dalším klíčovým hráčem na poli placené televize a lze předpokládat, že jeho „apetít“ tímto neskončí. Nelze opomíjet ani platformu T-Mobile TV, která zaznamenává rychlý růst díky velmi výhodným nabídkám pro klienty mobilních služeb.