Reklama je pro klienty placených platforem nechtěnou překážkou, ukázal průzkum
Jsou klienti placených streamingových služeb ochotni akceptovat reklamu výměnou za to, že dostanou levnější předplatné? To je problém, který zaměstnává analytiky po celém světě. Odpověď vás zřejmě překvapí. Většina současných platících uživatelů si nedovede představit díla Netflixu přerušovaná reklamou.
Globální streamingový lídr Netflix hodlá řešit problém s nedostatkem nových předplatitelů tím, že chce zavést levnější balíček „poháněný“ reklamou. Ovšem podle některých průzkumů se většina existujících předplatitelů staví k tomuto kroku nevšímavě. Pouze 14 procent abonentů uvádí, že by mohlo uvažovat o přechodu k levnějšímu balíčku. Ovšem až 72 procent předplatitelů tento krok vylučuje. Reklama je pro ně příliš obtěžující na to, aby ji dokázali tolerovat v prémiové placené službě. Mnohem víc je zajímá obsah, který jim Netflix přináší nebo v budoucnu přinese.Průzkum nezávislý na Netflixu uskutečnila společnost Whip Media, která vyselektovala jednotlivé předplatitele tak, že jim na začátku průzkumu položila otázku, zda jsou nyní klienty Netflixu nebo nikoliv. Sběr dat proběhl v USA od 29. dubna do 4. května. Průzkumu se zúčastnilo celkem 2460 respondentů.
Výsledky průzkumu lze interpretovat i jako pozitivní zprávu pro Netflix. Většina jeho současné zákaznické báze by si totiž mohla ponechat své nynější dražší předplatné, jelikož odmítají levnější alternativu s reklamou.
Ovšem výsledky podobných průzkumů lze interpretovat i opačným způsobem. Naznačují totiž, že o levnější reklamní balíček nebude mezi diváky zájem. Reklama je totiž pro klienty placených platforem nechtěnou překážkou, kterou nemusí „překousnout“. To by mohlo znamenat, že Netflix i přes nižší cenu nezíská dostatek nových klientů. A některé původní klienty může rozzlobit tím, pokud zavede výrazné omezení sdílení účtů mezi domácnostmi.
Uvedení levného „reklamního“ balíčku Netflixu se očekává ve 4. kvartále letošního roku případně na začátku příštího roku.
Inspirací pro tento článek byla tisková zpráva na webu Advanced Television.
Analýza: Svět streamingu. Netflix poprvé v historii ztratil víc předplatitelů než získal. Není to však důvod k panice
Analýza: Pokud Netflix zpoplatní sdílení hesel, může víc ztratit než získat, tvrdí analytici