Radiokomunikace bojují proti nepřátelským platformám. Jednu symbolizuje Skylink
Dle názorů Českých Radiokomunikací je cílem provozovatele Skylinku doslova „vystrašit televizní diváky pozemního vysílání, že přijdou o televizní signál“. Jedinou možností pro řešení tohoto problému je přechod na placené satelitní vysílání. Manažeři Radiokomunikací komunikují toto tvrzení s plnou vážností.
Konkrétně – podle Radiokomunikací je cílem některých hráčů na televizním trhu oslabení bezplatného pozemního televizního vysílání. Tito hráči mají pro dosažení cíle šířit nepravdivé a zavádějící informace o terestrickém vysílání. Za dezinformační kampaní má být nadnárodní skupina M7 Group, provozovatel služby Skylink.
Radiokomunikace se domnívají, že součástí nekalé reklamní a propagační kampaně je informační web www.televiznisignal.cz. Zmíněný web provozuje společnost Comgate, která je „servisní organizací Skylinku“. Vyplývá to z vyjádření generálního ředitele Českých Radiokomunikací Martina Gebauera.
„M7 Group se podle našeho názoru již několik měsíců intenzivně snaží poškodit pozemní televizní vysílání a ohrozit přechod na nový standard televizního digitálního vysílání DVB-T2. Jediným cílem M7 Group je získat zákazníky pro svou placenou satelitní službu, a to ty zákazníky, kteří dnes využívají možnost bezplatného televizního příjmu,“ domnívá se generální ředitel Radiokomunikací Martin Gebauer.
V rámci soudního rozhodnutí o předběžném opatření je M7 Group povinna zajistit, aby z webu www.televiznisignal.cz byly odstraněny nepravdivé a zavádějící informace. Operátor Skylinku přitom není provozovatelem tohoto webu. Předběžné opatření je i přesto namířeno vůči němu.
Na druhou stranu je pravda, že web Televizní signál velmi aktivně propaguje nabídku Skylinku a jeho cíl je zřejmý – nasměrovat a motivovat běžné televizní diváky, aby si zaplatili tuto satelitní službu.
Další informace: Na DVB-T2 je připraveno je 25 procent domácností, přechod plánuje 81 procent
Skylink reaguje: Postup Radiokomunikací je absurdní
Mediální zástupce platformy Skylink Marek Němec upozornil, že předmětné formulace, které společnost České Radiokomunikace požaduje stáhnout z webu Televiznísignál.cz, se tam už delší dobu nenacházejí. Němec to uvedl v reakci pro web Digizone.cz.
„Považujeme za absurdní, že se společnost České Radiokomunikace se svými výhradami obrátila na soud, aniž by před tím požádala provozovatele webu o opravu formulací, které považovala za klamavé. Pravděpodobně nechtěla slyšet argumenty protistrany a neměla zájem je vyvrátit,“ uvedl Němec.
PR agentura Skylinku upozorňuje na to, že bylo rozhodnuto o konci vysílacího standardu DVB-T v pozemním televizním vysílání a většina jeho uživatelů je nucena učinit nějakou změnu. Skylink jako provozovatel satelitní služby jen upozorňuje diváky na možnosti, které mají k dispozici.
Sám ředitel Českých Radiokomunikací na včerejším setkání s novináři připustil, že změny v platformě terestrického vysílání jsou vynucené ze strany státu a operátor není nadšen tím, že diváci jsou nuceni měnit své přijímače případně set top boxy. Jeho společnost se však v zájmu co nejhladšího přechodu rozhodla pro proaktivní přístup a sama supluje chybějící státní informační kampaň – například organizací speciálních tiskových konferencí.
Pokud jde o státní kampaň, ta fungovala spolehlivě při přechodu z analogového na digitální vysílání. Její součástí byl web, online poradna, informační linka, několik vydání tištěných novin a kontaktní promotýmy v ulicích. Přechod na DVB-T2 je však bez státní kampaně.
Určitá nervozita vedení Radiokomunikací kvůli chybějící kampani je pochopitelná – hraje se přece o budoucnost terestrické platformy. Jen si nejsem jistý, zda označování Skylinku za veřejného nepřítele pomůže celý proces urychlit.