Program BBC Three se vrátí z internetu do standardního vysílání
Kanál BBC Three v roce 2016 ukončil standardní vysílání přes anténu, kabel a satelit, a přesunul se výhradně na internet. V dalších letech tomuto programu klesl počet odsledovaných minut o 89 procent.
Britská veřejnoprávní instituce BBC potvrdila návrat programu BBC Three ke stadardnímu vysílání přes lineární platformy. Program začne vysílat přes anténu, satelit a kabelové rozvody znovu od 1. ledna 2022. Tento kanál ukončil běžné vysílání v roce 2016 a následně se přesunul výhradně na internet. Šéf BBC Tim Davies pri loňském nástupu do funkce avizoval svůj cíl vrátit program BBC Three do všech dostupných platforem.Konzumace televizního obsahu přes různé „tradiční“ platformy včetně satelitu nebo kabelové televize je pro většinu diváků stále klíčová. Platí to i v případech, kdy se určitý kanál zaměřuje pouze na mladší publikum.
Tento vývoj ilustruje, že tradiční konzumace televizního obsahu je pro většinu diváků stále klíčová. Platí to i v případech, kdy se určitý kanál zaměřuje pouze na mladší publikum.
Konzultační agentura Enders Analysis loni v září porovnala počet odsledovaných minut programu BBC Three v roce 2016 se stejným obdobím dalších tří let až do listopadu 2019. Zjistila, že počet minut, které diváci tráví sledováním programu BBC Three, klesl o 89 procent.
Přitom BBC Three má některé pořady, které se vysílají i na jiných programech BBC. Pokud bychom brali v úvahu celkovou sledovanost těchto pořadů napříč všemi platformami, mohli bychom dát stanici BBC Three k dobru určitou bonusovou sledovanost, kterou může její obsah dosáhnout mimo internet. V takovém případě by se počet odsledovaných minut snížil „jen“ o 72 procent místo celkových 89 procent.
Tento vývoj ilustruje, že tradiční konzumace televizního obsahu je pro většinu diváků stále klíčová. Platí to i v případech, kdy se určitý kanál zaměřuje pouze na mladší publikum. Navrácení programu BBC Three do všech dostupných platforem zvažovalo už předchozí vedení instituce.
Archivní analýza: Tradiční konzumace TV obsahu stále dominuje. Dokládá to osud BBC Three