Průzkum se zaměřil na uživatele, kteří si zaplatí jednu ze streamingových platforem, a následně ji do 60 dnů vymění. Jde tedy o „přelétavé uživatele“, jejichž počet v posledních dvou letech roste úměrně s tím jak dochází k vstupu nových hráčů na globální trh, a k následné fragmentaci trhu.
Klíčovým hráčem, který může v důsledku tohoto vývoje ztratit nejvíc, je globální lídr Netflix. Uživatelé, kteří opustí Netflix, se v největší míře přesunou k Apple TV+. Alespoň to je jeden ze závěrů průzkumu od Ampere Analysis.
Poměrně komfortní pozici má skupina Disney, do jejíhož portfolia patří služby Disney+ a Hulu. A právě tyto dvě služby si navzájem prohazují zákazníky, tedy přesněji jejich klienti nejčastěji přechází mezi jednou a druhou službou. Hulu totiž má to, co Disney+ nenabízí, a tím je živé lineární vysílání mnoha amerických TV stanic. A samozřejmě Disney+ k tomu přidává obsah, který by diváci marně hledali v Hulu. Proto jsou tyto dvě služby vzájemně propojené a lze je objednat i společně.
A nakonec jsou tu předplatitelé platformy HBO Max, která sice nabízí mnoho zajímavého, ale pro část diváků je přestupnou stanicí k další nové službě Paramount+. Pokud se však rozhodnete odejít od Paramount+, obvykle vaše cesty nevedou zpět k HBO Max, ale pokračujete k Apple TV+.
Je nutno zdůraznit, že jde ve všech směrech pouze o odhady. Lze však alespoň předpokládat, že nejkomfortnější pozici na globálním trhu by v nejbližších letech měla mít skupina Disney se svými službami Disney+ a Hulu, a pak konkurenční služba Apple TV+. Až pak následují další hráči.
Podrobnosti k průzkumu v angličtině na webu BroadbandTVNews.
Poměrně komfortní pozici má skupina Disney, do jejíhož portfolia patří služby Disney+ a Hulu. A právě tyto dvě služby si navzájem prohazují zákazníky, tedy přesněji jejich klienti nejčastěji přechází mezi jednou a druhou službou.