Prima se zastupitelstvím Media Club zavádí měření reklamy v různých platformách
AdCross je lokálně vyvinutý produkt pro potřeby českého trhu, jenž umožňuje změřit afinity cílových skupin i zásah videoreklamy a upoutávek bez ohledu na to, na jaké platformě se vysílají. Data ohledně odsledovaných reklam se pomocí měřících skriptů sbírají a propojují.
Skupina Prima a její obchodní zastupitelství Prima Media Club zavedly unikátní crossplatformní měření reklamy, které kombinuje výsledky kampaní v televizi a v online prostředí včetně platformy HbbTV. Výsledkem je orojekt AdCross vyvinutý ve spoluprácu se společností Nielsen Admosphere a Českou televizí. Agentury i klienti jej mohou využívat již od ledna v softwaru Adwind Kite, kde vidí souhrnná data za obě platformy.„Reagujeme na současný trend, kdy se návyk diváků při sledování televize mění. Čím dál častěji lidé sledují video obsah v online a na různých platformách – ať již v IPTV, na počítači, tabletu nebo telefonu. Velké popularitě se těší i zpětná sledovanost pořadů. Projekt AdCross nastavuje ucelený systém pro online i televizi, abychom mohli jednotně změřit, kolik diváků zhlédlo reklamní spot nebo upoutávku obsahu. Klienti nebo agentury tak v jednom reportovacím systému vidí výsledná čísla, a mohou tak komfortně plánovat kampaň na svou cílovou skupinu,“ říká Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima.
AdCross je lokálně vyvinutý produkt pro potřeby českého trhu, jenž umožňuje změřit afinity cílových skupin i zásah videoreklamy a upoutávek bez ohledu na to, na jaké platformě se vysílají. Data ohledně odsledovaných reklam se pomocí měřících skriptů sbírají a propojují s agregovanými a anonymizovanými daty z Českého národního panelu, k nimž se ještě přidává sledovanost z peoplemetrů, kterou pro skupinu Prima dodává Asociace televizních organizací. Díky tomu vidí uživatel v softwaru Adwind Kite všechna data pohromadě a může snadno vyhodnocovat úspěšnost kampaně.
„Projekt crossplatformní měření reklamy je opravdu velmi rozsáhlý a na jeho vývoji pracovala spousta vývojářů a analytiků. Při jeho vývoji jsme se opřeli o osvědčený matematický model, jehož základ používají kolegové ve Spojených státech, kde na tomto principu spojují data jednotlivé agentury u svých vlastních produktů, a vytvořili jsme jedinečný software,“ vysvětluje Tereza Šimečková, Managing Director společnosti Nielsen Admosphere.
Mimochodem, nový pokročilý systém pro měření televizní sledovanosti v kombinaci s online platformami nedávno zavedla Itálie. Kromě vyhodnocování sledovanosti z předpokládaného počtu 45 milionů standardních televizorů by nový systém měl odhadnout sledovanost i na obrazovkách připojených k internetu.
Nový systém je výsledkem tlaku nadnárodních placených platforem v čele s DAZN, které nedokázaly poskytnout efektivní data o své sledovanosti z důvodu, že primárně působí v online prostředí. Reálná sledovanost fotbalových přenosů domácí soutěže ve vysílání DAZN v Itálii byla dle oficiálního regulátora až o 50 procent nižší než oficiálně prezentované hodnoty společností DAZN. Nový měřící systém by měl eliminovat podobné spory.
Data ohledně odsledovaných reklam se pomocí měřících skriptů sbírají a propojují s agregovanými a anonymizovanými daty z Českého národního panelu, k nimž se ještě přidává sledovanost z peoplemetrů, kterou pro skupinu Prima dodává Asociace televizních organizací. Díky tomu vidí uživatel v softwaru Adwind Kite všechna data pohromadě a může snadno vyhodnocovat úspěšnost kampaně.