Prima: Kvůli přeskakování reklam přicházíme o desítky milionů korun
Skupina Prima se ve čtvrtek vyjádřila k problematice vztahů s operátory placené televize, a k problematice přeskakování reklamy v odvysílaných pořadech. Její zástupci tvrdí, že skupina kvůli přeskakování reklamy přichází o desítky milionů korun z reklamy. S operátory placené televize nyní hledá obchodní a technický model, jak tento problém vyřešit.
„Skupina Prima investuje více než miliardu korun do vlastního obsahu ročně, a je proto v našem zájmu tuto investici monetizovat napříč různými distribučními platformami. Operátoři prodávají televizní balíčky koncovým uživatelům a vybírají od nich poplatky. Skupina Prima pouze požaduje spravedlivý podíl za vysílací práva, která operátorům poskytuje a která jim umožňují získat zákazníky. Vždy se jedná o svobodné rozhodnutí operátora, jestli se mu vyplatí kanály Prima za určitou cenu distribuovat – nikdo jej do jejich distribuce nenutí,“ říká Lukáš Kubát, Business Development Director skupiny Prima.
„Ohledně přeskakování reklamy – je nutné si uvědomit, že v posledních letech roste kvůli moderním technologiím nárůst odložené sledovanosti a počet diváků, kteří v rámci odložené sledovanosti přeskakují reklamu. Jelikož skupina Prima přichází o desítky milionů korun z reklamy, které by zpětně mohla investovat do programu, hledáme s operátory obchodní a technický model, jak tento problém vyřešit,“ dodává Lukáš Kubát z FTV Prima.
Skupina Prima se původně k celé věci nechtěla vyjádřit s poukazem na důvěrnost informací, které podléhají obchodnímu tajemství. Včerejší reakce přišla v souvislosti s textem, který v tomto týdnu publikoval web Mediaguru.cz. Tento článek sumarizuje problematiku jednání skupiny FTV Prima s operátory placené televize, a jde o souhrn dvou analýz, které jsme k této problematice publikovali na webu TVKOMPAS.cz v průběhu ledna a února.
Relevantní texty k tématu:
- Operátoři jednají o nových kontraktech s Primou. Musí počítat s výrazným zdražením
- Souboj Primy s placenou televizí pokračuje. Má požadovat zákaz online archivu a přetáčení reklam
- Jaromír Glisník, M7 Group: Prima od nás žádá několikanásobně víc za to, co vysílá na anténě zdarma
- Prima žádá od operátorů vyšší ceny a zákaz přetáčení reklam (Mediaguru.cz)