Předplatné s reklamou u Netflixu by mohlo přilákat 15-20 procent nových diváků
Dlouhodobě nejúspěšnější globální streamingová platforma Netflix se stále blíže posouvá k zavedení mírně levnějšího placeného balíčku dotovaného reklamou. Přirozeně se tak objevují různé dohady o tom, jak nízká či vysoká bude jeho cena, a kolik lidí si tento balíček reálně předplatí.
Nyní deník Wall Street Journal přišel s prvními odhady na základě interní dokumentace, k níž se dostal. Z toho vyplývá, že nový balíček dotovaný reklamou by si mohlo koupit přibližně 40 milionů uživatelů – alespoň tak zní neoficiální odhady managementu samotného Netflixu. Oficiální cestou Netflix stále říká, že o konkrétních podmínkách balíčku nebylo rozhodnuto. Jedinou jistotou je, že k zavedení balíčku skutečně dojde a klíčovým technologickým partnerem provozu reklamní platformy u Netflixu bude Microsoft.
Z dříve zveřejněných informací vyplývá, že cena nového balíčku by měla být někde v rozmezí 7 až 9 dolarů měsíčně, tedy alespoň na domovském americkém trhu. Netflix bude muset zároveň zvýšit cenu již existujících prémiových balíčků, aby byla uvažovaná cena reklamního balíčku alespoň trochu motivační. Právě zavedení reklamního balíčku je totiž ideální příležitostí pro plošné zvýšení cen všech dalších balíčků, a tedy i k nalezení tak velmi žádaných dodatečných příjmů pro Netflix.
Vedení platformy hledá křehkou rovnováhu, aby neodradilo své existující předplatitele a zároveň získalo desítky milionů nových diváků, kteří s předplatným zatím váhají. Cena nového balíčku však nesmí být příliš nízká, aby nemotivovala velkou část již existujících uživatelů k přechodu na levnější tarif.
Možnosti vysílání reklamy v pořadech Netflixu jsme podrobně rozebrali ve dvou exkluzivních analýzách TVKOMPAS.cz, které vám tímto dáváme do pozornosti. Rovněž vám doporučujeme pročíst si další články v naší specializované sekci Svět streamingu.
Doporučená analýza: Má Netflix šanci uspět, když bude vysílat reklamu? Rozhodne výše úspory
Další informace: Reklama je pro klienty placených platforem nechtěnou překážkou, ukázal průzkum