Kredit za ilustrační fotografii: Pixabay.comČeská televize byla první televizní skupinou, která v předchozích dnech definitivně vypnula všechny vysílače svého veřejnoprávního multiplexu 1 ve standardu DVB-T. Přesněji řečeno, vysílače jsou i nadále v provozu, ale momentálně šíří programy ČT výhradně v novějším standardu DVB-T2. V průběhu října se podobný proces odehrává i u soukromých stanic. Ke dni 28. říjnu se očekává definitivní dokončení přechodu z DVB-T na DVB-T2 u celoplošných terestrických multiplexů. Regionální multiplexy, které ještě vysílají v DVB-T budou moci na základě individuálních oprávnění pokračovat i nadále.
Zhoršující se situace v souvislosti s epidemii koronaviru však znovu otevírá i otázku alternativ k terestrickému příjmu. Televize přes anténu jako platforma je dle odhadů sice stále nejpopulárnější, ovšem jiné způsoby TV příjmu se dostávají do pozornosti právě v důsledku toho, že lidé tráví stále více času doma a snaží se objevovat nový obsah.
Komerční televize až na výjimky omezily svou produkci. I když v průběhu léta došlo k opětovnému oživení, je zřejmé, že na předkrizovou úroveň se budou dostávat jen velmi pomalu. Důvodem je mimo jiné fakt, že ekonomika se zpomaluje a s tím souvisí i fakt, že zadavatelé reklamy jsou při nákupu drahého reklamního času v televizi opatrnější. Když máte nižší příjmy, musíte přirozeně snížit i výdaje.
V této situaci navíc nastupují na scénu operátoři placené televize se zajímavými marketingovými kampaněmi, které mají v omezené volnočasové době velký význam. Placené platformy totiž mohou divákům nabídnout obrovské množství obsahu. Pokud jste doposud sledovali pouze tradiční televizi přes anténu, dostanete se díky placené televizi k stovkám dosud neviděných seriálů a filmů.
Divák, který je nucen trávit většinu času v domácnosti, má z čeho vybírat. Stačí mít k dispozici vysokorychlostní internet a můžete bez problémů objevovat výhody moderních TV platforem včetně všech doplňkových funkcí – například možnosti zpětného zhlédnutí pořadů, vzdáleného nahrávání nebo přetáčení reklam.
Související článek: T-Mobile nabízí svou placenou videotéku na tři měsíce zdarma
Pay-tv operátoři pravidelně nabízejí výhodné promo akce
Například T-Mobile nově uvolnil svou videotéku pro všechny klienty na tři měsíce zdarma. Vodafone jako relativně nový hráč na poli IPTV/OTT rovněž nabízí svým klientům televizní služby za velmi výhodných podmínek k existujícím paušálům. O2 TV pravidelně přináší různé promoakce. A to se bavíme jen o velké trojici telekomunikačních operátorů.
Na trhu je však celá řada dalších pay-tv poskytovatelů, kteří rovněž přichází s vlastními kampaněmi. Velmi aktivní je v tomto směru společnost Telly nebo největší satelitní operátor Skylink. I další menší operátoři však přináší velmi výhodné akce.
Divák, který je nucen trávit většinu času v domácnosti, tak má skutečně z čeho vybírat. Stačí mít k dispozici vysokorychlostní internet a můžete bez problémů objevovat výhody moderních TV platforem včetně všech doplňkových funkcí – například možnosti zpětného zhlédnutí pořadů, vzdáleného nahrávání nebo přetáčení reklam.
Interaktivní sledování pořadů a různý obsah navíc – to všechno jsou funkce, kterým může lineárně vysílající terestrická televize konkurovat jen velmi obtížně. Ano, i na programech přes anténu se díky propojení set top boxu a internetu můžete podívat na některé programy zpětně prostřednictvím služby HbbTV. Ovšem její ovládání není tak přímočaré jako u pay-tv operátorů a dostupný obsah je omezený.
V současnosti platný nouzový stav, který omezuje volnočasové možnosti lidí tak může paradoxně pomoci rozmachu placené televize. Pay-tv operátoři a provozovatelé placených programů však budou muset přizpůsobit svou strategii tak, aby po období velmi štědrých promo akcí významně rozšířili okruh platících diváků.
Placené platformy mohou divákům nabídnout obrovské množství obsahu. Pokud jste doposud sledovali pouze tradiční televizi přes anténu, dostanete se díky placené televizi k stovkám dosud neviděných seriálů a filmů.