Poznámka: V příštím týdnu startuje nová televize OK TV. Jaké jsou její šance na úspěch?
Získat si přízeň diváků do té míry, abyste dokázali z reklamy zaplatit terestrické šíření, a k tomu výrobu desítek různých pořadů, to se může povést jen s přispěním malého zázraku. Je však pozitivní, že si majitelé stanovili ambiciózní cíle. Jako poradce v projektu figuruje i ostřílený televizní manažer Jiří Balvín. Jeho osoba by mohla být zárukou, že stanovené cíle zůstanou realistické.

Logo a slogan nové televize OK TV. Zdroj: Presskit
Na obrazovce nové stanice se objeví řada známých osobností, které mohou diváci znát odjinud. Například pamětníci Noci s Andělem uvidí Pavla Anděla v nové noční show. Z dalších známých osobností lze zmínit například Aleše Cibulku nebo Alici Bendovou. V televizi tedy bude vystupovat přes 20 různých známých osobností.
Program nové televize byl podrobněji zveřejněn v různých jiných médiích, můžete se tedy podívat například na text na Mediaguru.cz.
Já bych se rád přistavil u samotného formátu nové televize. Její program totiž bude tzv. „plnoformátový“, i přesto, že držitel licence má ve svém názvu zahrnuto OK Music Television. V programu tedy budou i hudební pořady nebo hudební bloky, ovšem výčet pořadů víc připomíná všeobecnou televizi s orientací primárně na zábavu. A podobný program bude velmi náročné naplnit, jelikož původní tvorba bývá obvykle velmi drahá, zvláště pokud máte v televizi desítky známých osobností.
Zároveň je poměrně zvláštní, že nová televize si troufá oslovit diváky s programem, který se pro jiné menší televize ukázal jako nerentabilní. Podobné pořady již v minulosti zkoušely stanice Pětka nebo Barrandov. Ani v jednom případě se však tyto formáty neuživily jen z vysílané reklamy. Zmíněný obsah si můžete dovolit produkovat obvykle jen tehdy, jste-li členy větší televizní skupiny. Stanice OK TV však bude fungovat sólo, a v tom bude její pozice náročnější.
Nicméně v případě televize OK TV může platit, že vše nakonec dobře dopadne. Přece jen, majitelé se rozhodli pro jediný program, a nemusí tedy plnit obsah tří programů, jako je tomu v případě televize Barrandov. Cena za terestrické šíření signálu je rovněž výrazně nižší než byla v dobách, kdy na trhu krátce působila například televize Pětka. Tyto okolnosti mluví ve prospěch nového projektu.
V neprospěch OK TV však mluví fakt, že český trh je momentálně doslova zaplaven různými bezplatnými televizními programy, a je stále náročnější diváka zaujmout. Získat 2 procenta podílu na publiku tak bude mnohem náročnější než bylo ještě před 10 nebo 15 lety.
Tradičním televizním stanicím navíc konkurují atraktivní pořady streamingových služeb, které může divák sledovat i na vyžádání. A jsou tu i desítky nezávislých tvůrců, které diváci sledují přímo na YouTube.
Získat si přízeň diváků do té míry, abyste dokázali z reklamy zaplatit terestrické šíření, a k tomu výrobu desítek různých pořadů, to se může povést jen s přispěním malého zázraku. Je však pozitivní, že si majitelé stanovili ambiciózní cíle. Jako poradce v projektu figuruje i ostřílený televizní manažer Jiří Balvín. Jeho osoba by mohla být zárukou, že stanovené cíle zůstanou realistické.
Nová televize bude dostupná v multiplexu 24 společnosti Digital Broadcasting, a lze očekávat, že ji zařadí kabeloví operátoři a internetové televizní služby. Z hlediska dostupnosti by tak OK TV měla mít poměrně dobrou startovací pozici.
Majitelé se rozhodli pro jediný program, a nemusí tedy plnit obsah tří programů, jako je tomu v případě televize Barrandov. Cena za terestrické šíření signálu je rovněž výrazně nižší než byla v dobách, kdy na trhu vysílala televize Pětka. Tyto okolnosti mluví ve prospěch nového projektu.