Poznámka: Upřesnění publikovaných informací k Oneplay

Nová platforma Oneplay má za sebou několik dní fungování, a po prvotních problémech se zdá, že většinu věcí se už podařilo vyřešit. Vzhledem k tomu, že vznik služby byl veřejně oznámen jen před dvěma týdny, je namístě určitá shovívavost k možným chybám v procesu migrace klientů. Na druhou stranu, termín spuštění služby a veškeré přidružené procesy si kompetentní vedoucí pracovníci zúčastněných firem stanovili sami. Proto je namístě i určitá míra kritiky, pokud není vše úplně jednoznačné, a objevují se nejasnosti.
Pokud jde o původní klienty Voyo, tam to vypadá, že vše funguje relativně normálně. S vašimi přihlašovacími údaji k Voyo se normálně přihlásíte i do Oneplay. Dokonce ti, kdo si založili účet ještě v rámci Voyo, dostali od Novy automatické prodloužení zkušebního období, aby si mohli zkusit Oneplay i s novým televizním balíčkem. Tuto skutečnost jsme ověřili na několika různých zákaznických účtech, které jsme si zřídili na zkoušku v minulém týdnu.
V případě operátora O2 se může situace lišit, jelikož u O2 je několik typů klientských účtů. Největší skupinu tvoří klienti se standardní smlouvou. Podle operátora jich je naprostá většina. Další skupinou jsou klienti, kteří si zřídili účet O2 TV online na prepaid principu v dobách, kdy operátor nabízel předplacené balíčky Sport, Sport Premium nebo Sport Max.
Po prověření se ukázalo, že problém s přihlášením resp. aktivací účtu u Oneplay mohou mít právě klienti předplacených televizních balíčků, kteří nemají u operátora O2 standardní smlouvu, ale využívají jen zmíněný předplacený TV balíček. (To byl i případ autora článku, jenž popsal svou zkušenost v tomto textu – pozn. red.)
Pokud patříte k této skupině klientů, může se stát, že do Oneplay se zatím nedostanete. Systém vás sice po přihlášení vyzve, abyste dokončili registraci a svůj plán aktivovali v „Moje O2“ (viz obrázek). Jenomže po kliknutí na Moje O2 se dostanete akorát na produktovou stránku operátora, bez přímé možnosti Oneplay aktivovat nebo dokončit. Ani v samotné sekci Moje O2 se vám možnost aktivace nezobrazí.

Ukázka stránky Oneplay s nedokončenou registrací existujícího účtu O2 TV
Přechod předplacených tarifů z O2 TV na Oneplay probíhá postupně
Operátor tuto skutečnost potvrzuje i na svém webu v odpovědích na nejčastější otázky.
„Pokud si O₂ TV předplácíte kartou (tarify HBO a Sport, Sport Premium a Sport Max), není možné na Oneplay přejít ihned. Stačí ale počkat na datum, které vám oznámíme v e‑mailu měsíc předem a na Oneplay budete převedeni později. Pokud chcete Oneplay využívat už teď, můžete si zřídit nový tarifní plán Oneplay na o2.cz/oneplay,“ uvádí odpověď na webu.
Operátor všem klientům bez rozdílu ponechal možnost využívat původní platformu O2 TV, dokud nedojde k migraci jejich účtu do Oneplay. To bylo velmi dobré rozhodnutí.
Nicméně, běžní klienti O2 se smlouvou, kterých je podle operátora drtivá většina, by neměli mít problém, a aktivace účtu u Oneplay u nich proběhne korektně.
Samozřejmě, všichni klienti stále ještě můžou využívat původní platformu O2 TV tak jak jsou zvyklí, bez ohledu na to, zda mají přístup k Oneplay. Platforma O2 TV i nadále funguje odděleně, a bude fungovat bez omezení až do doby než dojde k přemigrování všech klientů.
Na závěr si však neodpustím poznámku, že celý proces spuštění platformy Oneplay mohl být připravený a zvládnutý lépe. Vše stačilo rozfázovat tak, aby nevznikaly zbytečné problémy nebo nejasnosti. Oneplay se mohlo v prvních dnech otevřít jen novým klientům, resp. existujícím klientům Voyo. Klienti sesterského operátora O2 TV by přibývali, až by se podařilo vyladit celý proces pro všechny, nikoliv jen pro ty se standardní smlouvou.
Je však pozitivní, že komunikační oddělení jak Novy, tak O2 TV, vnímá podněty od širší i odborné veřejnosti, a promptně řeší případné problémy. Rovněž platí doporučení, že pokud vám jako standardnímu klientovi O2 z nějakého důvodu nezafunguje přihlášení k Oneplay, můžete navštívit některou z prodejen operátora, kde vám převod účtu vyřídí hned.