Poznámka: První bezplatná TV služba Pluto slaví 10 let. Kvalita nabízeného obsahu však klesá
Značka Pluto TV si stále drží pozici nejznámější a největší služby svého druhu. Stále je svým způsobem revoluční, jelikož ke sledování obsahu nevyžaduje od svých uživatelů žádnou registraci nebo prokázání totožnosti. Obsah je možné sledovat pouhým vstupem na webovou stránku, kde se ihned spustí videopřehrávač. Divák má na výběr desítky hudebních, zpravodajských nebo lifestylových stanic, a může sledovat různé archivní pořady vysílané lineárně, případně má možnost zvolit si nedávno odvysílané pořady na vyžádání.
Kvalita obsahu v rámci služby Pluto TV se však snižuje. Ještě před 6 lety bylo možné tuto službu sledovat globálně, tedy předtím než ji koupil mediální gigant Viacom, dnes Paramount. Ten následně globální nabídku zrušil, a soustředil se na expanzi na komerčně nejzajímavějších trzích. Služba Pluto TV následně uzavřela obsahová partnerství s několika významnými televizními značkami, včetně veřejnoprávních institucí v Německu nebo ve Velké Británii.
Na svém domovském trhu v USA se však musela vyrovnat s rostoucí konkurencí obdobných bezplatných služeb, a začala diváky lákat rozšířením nabídky o různé pořady na vyžádání. V oblasti živého vysílání však přešla na model co největšího počtu kanálů, které však mnohdy vysílají jen jeden konkrétní seriál nebo pořad.
Zvláště kanadská verze služby je v tomto směru velmi zvláštní, jelikož kromě hudebních, zpravodajských a několika filmových programů nabízí pak už jen seriálové kanály věnované vždy jednomu titulu. To je v podstatě totéž, jako kdybyste zmíněné seriály nabídli ve videotéce, nemusíte je nutně vysílat „lineárně“.
I přes momentální obsahové rezervy je však služba Pluto TV vzorem pro mnoho podobných platforem po celém světě. Výhodou tohoto způsobu sledování je menší objem reklamy. Zatímco v tradičním televizním vysílání můžete narazit až na 16 minut reklam za hodinu, u bezplatných TV služeb na internetu je podstatně méně reklam. I proto jsou tyto služby velmi populární, zvláště v USA.
Zvláště kanadská verze služby je v tomto směru velmi zvláštní, jelikož kromě hudebních, zpravodajských a několika filmových programů nabízí pak už jen seriálové kanály věnované vždy jednomu titulu. To je v podstatě totéž, jako kdybyste zmíněné seriály nabídli ve videotéce, nemusíte je nutně vysílat „lineárně“.