Poznámka: Omezení přetáčení reklam u nahraných pořadů
Rozšíření omezení přetáčení obsahu o pořady, které si divák nechal zaznamenat do sekce Nahrávky, může část uživatelů překvapit, je však očekávatelné vzhledem k tomu, že Prima tuto skutečnost dlouhodobě komunikovala. Obchodně totiž nemá smysl zakazovat přetáčení jen u pořadů v rámci zpětného zhlédnutí. Pokud už toto omezení jednou vyžadujete, je přirozené, že by se to mělo vztahovat na veškerý obsah vysílaný televizní společností, tedy nejen na záznam vysílání nabízený přímo operátorem.
Nicméně i v tomto případě se mohou lišit názory různých lidí na problematiku. Zástupce jednoho z významných pay-tv operátorů nám v neformálním rozhovoru řekl, že představy jednotlivých stran jsou i v této věci rozdílné. Pokud si totiž nahrávku pořídí divák sám pro svou vlastní potřebu, měl by mít možnost se v rámci záznamu pohybovat bez omezení. Není však jasné, jak přistupovat k případům, když divák sleduje nahrávku mimo 7denního zpětného zhlédnutí, ale tuto nahrávku mu přes svou aplikaci zprostředkuje operátor.
Celá problematika omezení přetáčení reklam je tak mnohem komplikovanější než se původně zdálo. I proto by bylo vhodné, kdyby časem došlo k jednotnému stanovení pravidel pro celý trh, a k vytvoření podrobného manuálu zahrnujícího všechny teoretické situace. Jednotné technické řešení existuje například u operátorů v Německu. Ve Švýcarsku operátoři implementují omezení jednotně podle zmíněného podobného manuálu, jenž má přes 40 stran. Psali jsme o tom v podrobné reportáži ze setkání zástupců pay-tv operátorů, které proběhlo na konci února.
Vytvoření společného řešení by bylo vhodné i z toho pohledu, že televizní skupina Prima nemusí být v budoucnu jediná, kdo by požadoval omezení přetáčení obsahu v internetové televizi. Z technického hlediska by tedy bylo vhodnější, aby měl celý trh jednotné řešení místo toho, aby se opakovaně vyvíjelo několik různých řešení pro různé kanály.
Související reportáž: Kulatý stůl k přetáčení reklamy. Pay-tv operátoři hledali společné řešení. Přinášíme podrobný rozbor debaty
Názorová analýza z archivu: Jak velkým problémem je přetáčení reklam?