Poslední skupinové kolo EURO 2024 by mohlo mít výraznější sledovanost v domácnostech
Zatímco první a druhé zápasy v základních skupinách se vyznačovaly zvýšeným zájmem lidí o jejich sledování v prostředí hospod a barů, poslední kolo bude většina diváků sledovat doma. Část lidí avizuje, že zorganizují domácí „football party“, ovšem s poměrně bohatým rautem. Pouhé brambůrky a chipsy už vyšly z módy, nyní se lidé i doma navzájem rozmazlují lepším a různorodým jídlem. Vyplývá to alespoň ze studie britské společnosti Hello Fresh, která se zaměřuje na doručování jídel v krabičkách.
Samozřejmě, může jít čistě jen o formální výzkum za účelem PR. Některé statistické údaje jsou i přesto zajímavé. Až 72 procent respondentů totiž uvádí, že bude sledovat zápas doma s tím, že 46 procent lidí zajde k někomu na domácí fotbalovou párty. Až 55 procent respondentů přitom uvádí, že klíčovou roli v jejich rozhodování hrají stoupající náklady, které souvisí s návštěvou restaurace nebo baru. Jinými slovy, sledování zápasu doma je pro ně pragmatickým rozhodnutím s cílem ušetřit peníze.
Lidé, kteří budou organizovat domácí fotbalové párty, nicméně utratí za suroviny a související zboží v průměru 120 liber. Pokud se ale tato suma rozpočítá mezi několik hostů, jde o výrazně levnější alternativu než když by podobná skupina sledovala zápas venku.
V souvislosti s Velkou Británii je ještě potřeba dodat, že Anglie navzdory poměrně nepřesvědčivým výsledkům a pouze dvěma střeleným gólům je po dvou zápasech a čtyřech bodech v čele základní skupiny C. Ve třetím zápase bude jednoznačným favoritem, a postup do vyřazovací fáze by měla mít v podstatě jistý. Samotní diváci tak počítají s tím, že do restaurací a barů vyjdou až v dalších zápasech, které už budou skutečně rozhodující.