Počítač, mobil a tablet může zastoupit televizi, ale nenahradí ji
V průběhu roku 2020 rekordně vzrostl prodej nových televizorů ve Velké Británii, a to až o 19 procent. Tento růst byl přitom spontánní a nebyl způsoben přechodem na jinou vysílací platformu.
Rekordní prodeje nových televizorů v některých zemích naznačují, že televizní přijímač jako zařízení je stále klíčové pro drtivou většinu diváků. Mobilní zařízení včetně počítače sice mohou posloužit jako náhrada pro sledování audiovizuálního obsahu v určitých situacích, ovšem televizor je stále v popředí zájmu. Naznačuje to analýza State of the Nation report od britské skupiny DIGITAL TV GROUP – DTG. Tento trend potvrzují i nedávno zveřejněné výsledky společnosti LG Electronics, která je jedním z nejvýznamnějších výrobců televizorů.Významná část mladých lidí ve věku od 16 do 30 let v průzkumech přiznává, že místo televize dává přednost jiným zařízením. Ovšem i podle odhadů průzkumníků jde o menší skupinu, jen zhruba 24 procent z celkového počtu možných respondentů v této věkové skupině. To však znamená, že až 76 procent mladých lidí rovněž konzumuje audiovizuální obsah na televizoru.
V podstatě jde o otázku životního stylu. Mladí lidé jsou neustále online přes smartphone, a je tedy přirozené, že touto cestou konzumují i televizní obsah. Ovšem jakmile dospějí a založí si rodinu, obvykle si do své nové domácnosti pořídí i „tradiční“ televizor. I pro tuto skupinu lidí tak jde o nepostradatelné zařízení, jelikož život bez televize je přece jen méně komfortní.
Jiná věc je, zda musí být nový televizor chytrý nebo nikoliv. Ještě stále žijeme v době převládajícího lineárního sledování televize, k čemuž dopomáhají tradiční příjmové platformy, jako je televize přes satelit a kabelové rozvody, případně terestrika. V budoucnu se však očekává stále výraznější přesun diváků k modernějším nelineárním platformám, především k IPTV a OTT.
Mimochodem, v průběhu roku 2020 rekordně vzrostl prodej nových televizorů ve Velké Británii, a to až o 19 procent. Tento růst byl přitom spontánní a nebyl způsoben nutností přechodu na jinou vysílací platformu.
Významná část mladých lidí ve věku od 16 do 30 let v průzkumech přiznává, že místo televize dává přednost jiným zařízením. Mladí lidé jsou neustále online přes smartphone, a je tedy přirozené, že touto cestou konzumují i televizní obsah. Ovšem i podle odhadů průzkumníků jde o menší skupinu, jen zhruba 24 procent z celkového počtu možných respondentů v této věkové skupině.