Platforma DAZN je v obrovské ztrátě, doplácí i na loňské omezení sportu
Platforma ještě ke konci roku 2020 realizovala svou mezinárodní expanzi do 200 zemí včetně České republiky a Slovenska. Na těchto trzích však nabízí jen jednu sportovní disciplínu a prozatím se neangažuje v tendrech o vysílací práva v menších zemích.
Jakékoliv omezení průběhu sportovních soutěží způsobuje, že značná část klientů nemá důvod ponechat si dlouhodobě své předplatné. Může jej obnovit kdykoliv na měsíční bázi.
Pro DAZN je klíčovým trhem Německo, Itálie, USA a částečně i domovská Velká Británie. Firma se však neomezuje výlučně na sportovní streaming. V Německu a Itálii už provozuje klasické lineární programy, které šíří přes satelit ve spolupráci s pay tv operátorem SKY.
Obrovská ztráta platformy DAZN je způsobena nákupem velmi drahých sportovních práv. Loňský rok byl navíc pro tuto společnost obzvláště bolestivý vzhledem k tomu, že atraktivní sportovní soutěže měly kvůli pandemii Covid-19 velmi omezený průběh. To způsobilo, že část abonentů DAZN přerušila své předplatné. DAZN totiž nevyžaduje od svých klientů vázanost a službu lze předplatit i na jeden měsíc.
Jakékoliv omezení průběhu sportovních soutěží způsobuje, že značná část klientů nemá důvod ponechat si dlouhodobě své předplatné. Může jej obnovit kdykoliv na měsíční bázi, jakmile se požadované sportovní soutěže znovu spustí.
Psali jsme před rokem: DAZN mohla být sportovním Netflixem. Momentálně hledá investora