Placené televizní zpravodajství zvažuje i americká televize NBC

Pohled na New York, kde má centrálu i americká televizní síť NBC. Ilustrační foto: autor Pierre Blaché, fotobanka Pixabay.com
Vybrané zpravodajské portály totiž běžně zamykají svůj prémiový zpravodajský nebo publicistický obsah. Podobnou cestou se zkusí vydat i větší zpravodajské televize, které tím chtějí zastavit klesající trend sledovanosti běžného TV zpravodajství.
Zpoplatnění obsahu může být riskantní, jelikož běžný konzument si už dnes platí produkci různých individuálních tvůrců, podcasterů nebo Youtuberů. Je otázkou, zda může v tomto novém rozložení trhu uspět i tradiční zpravodajská televize, jakou je například NBC News.
Přitom placený publicistický streaming není na americkém trhu žádnou novinkou. Svou streamingovou platformu už v minulosti spustily zpravodajské značky CNN a FOX NEWS. Jenomže CNN se svým produktem CNN+ neuspěla, a zavřela tuto službu už po několika týdnech. Kromě extrémně nízkého diváckého zájmu byla důvodem i fúze skupin Warner Bros a Discovery Communications do jedné megakorporace pod názvem Warner Bros. Discovery.
FOX News však svou placenou streamingovou službu FOX Nation provozuje dodnes. Platforma už více než 6 let nabízí doplňkový obsah k tradičnímu vysílání televize FOX News. Především jde o názorové pořady, diskuze a dokumenty, které se nevejdou do standardního vysílání.
Psali jsme: Sky News uvažuje o zpoplatnění svého obsahu. Může se reálně uživit bez příjmů z reklamy?