Placená televize Sky v Evropě ztrácí zákazníky, kompenzuje to streamingem
Sky navzdory menším ztrátám abonentů má za zády jednu z nejsilnějších amerických mediálních skupin, díky čemuž může investovat nejen do sportovního obsahu, ale především do atraktivní vlastní produkce, která zahrnuje filmovou i seriálovou tvorbu.
Provozovatel evropské placené televize Sky zřejmě nebude hodnotit předchozí rok příliš pozitivně. Tradiční lineární placená služba působící na klíčových evropských trzích ve Velké Británii, Německu, Itálii a Rakousku totiž přišla zhruba o 200 tisíc klientů, a nyní jich má přibližně 23 milionů. To je stále velmi významná hodnota, ovšem je potřeba si uvědomit, že veškeré ztráty způsobila konkurence ze strany globálních streamingových platforem. I sport se totiž výrazně přesouvá do on-line světa, a tradičním pay-tv operátorům nyní konkuruje především značka DAZN ale i Amazon Prime.Právě DAZN vytváří nejvýraznější konkurenční tlak na platformu SKY, zejména v Německu a Itálii. V Německu se totiž tato služba dostala už ke třem zápasům Bundesligy týdně, a „vyfoukla“ vysílateli Sky i klíčová práva k Lize mistrů UEFA. Na italském trhu vysílá DAZN všechny přenosy tamní Serie A, a dokonce kvůli tomu spustila i terestrický placený program.
Náročná je i situace na britském trhu, kde tamní značka SKY sdílí sportovní programy se svou konkurencí, a přišla tak o významnou výhodu exkluzivity, kterou si u většiny sportovních soutěží užívala po dobu dvou desetiletí.
Za těchto okolností je tak ztráta necelých 200 tisíc platících abonentů ještě poměrně dobrou zprávou. Sky navzdory těmto ztrátám má za zády jednu z nejsilnějších amerických mediálních skupin, díky čemuž může investovat nejen do sportovního obsahu, ale především do atraktivní vlastní produkce, která zahrnuje filmovou i seriálovou tvorbu. Díky tomu může alespoň částečně obsahem konkurovat globálním streamingovým službám Netflix nebo Disney+.
Související článek: Netflix zřejmě znovu zvýší ceny, už k tomu přistoupil v USA a Kanadě