Placená televize Sky přišla o část předplatitelů v důsledku ztráty části práv v Itálii a Německu
Za poslední rok ztratila placená televize SKY v Evropě přibližně 233 tisíc klientů. V Británii stále fungují přenosy Premier league i přesto, že je tato platforma vysílá na neexkluzivní bázi. Ztráty klientů se však projevují v Německu a v Itálii.
Evropská část placené televize SKY přišla v posledním roce o 233 tisíc platících klientů. Důvodem je ztráta klíčových vysílacích práv na dvou ze čtyř trhů, kde evropská Sky působí. Konkrétně jde o Německo, kde Sky Deutschland přišla o práva k fotbalové Lize mistrů UEFA. Ještě citelnější ztráta se projevila v Itálii, kde tato společnost už není výhradním vysílatelem přenosů z tamní fotbalové Serie A. Místo toho má k dispozici jen méně atraktivní zápasy na neexkluzivní bázi.Exkluzivní práva k Serie A na italském trhu drží sportovní streamingová platforma DAZN, která dokonce kvůli tomu začala provozovat i satelitní a terestrické vysílání. Nespoléhá tedy pouze na sledování přes internet.
Ve Velké Británi mají obrovský přínos přenosy Premier league a to navzdory tomu, že se o ně skupina dělí s konkurenčními službami BT a Virgin.
V Německu má Sky k dispozici takřka exkluzivní práva k přenosům první a druhé Bundesligy, ovšem musí se o ně z malé části dělit s platformou DAZN a neplaceným kanálem Sport1. Ligu mistrů UEFA sice už vysílat nemůže, ovšem část klientů se zřejmě formálně „přesměruje“ do Rakouska, kde mohou pokračovat ve sledování těchto přenosů na úrovni, na jakou jsou zvyklí.
Právě na rakouském trhu si Sky udržuje velmi silnou pozici, jelikož tam drží veškerá důležitá sportovní práva. Exkluzivně vysílá například tamní Bundesligu, i Ligu mistrů. Rakousko je sice pro potřeby Sky velmi malý trh, a má pro ni smysl pouze v kombinaci s německým trhem. Udržení práv k Lize mistrů však má i tak významný strategický charakter, jelikož se tím může zbrzdit přechod diváků od SKY k internetové platformě DAZN.
Budoucnost skupiny Sky ovšem není jen ve sportu, byť sportovní práva jsou pro ni klíčová. Nyní se však soustředí i na prémiovou vlastní tvorbu, která zahrnuje filmy a seriály po vzoru Netflixu. Současný vlastník platformy Sky věří, že Netflixu a dalším streamingovým gigantům lze konkurovat jen kvalitním původním obsahem. Globální mediální skupina Comcast má navíc možnost původní obsah Sky prodat i na další trhy, kde působí. Tato tvorba se tak může objevit nejen v americké platformě Peacock, ale i napříč různými stanicemi, které tato skupina provozuje.
Současný vlastník platformy Sky věří, že Netflixu a dalším streamingovým gigantům lze konkurovat jen kvalitním původním obsahem. Proto skupina investuje stovky milionů dolarů do nové tvorby.